Christer1 Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Heisann. Jeg har en E34 525i 92 mod med 24v som fusker litt. Jeg kan se på forbruksmåleren at den vugger litt og jeg merker at bilen oppfører seg etter hvordan den vugger. Kan også hende motoren kutter ved oppstart sånn at den nesten dør ut før den ruser seg litt opp og kutter igjen osv. Helt til den ruser seg opp og da detter sakte ned til tomgang igjen. Kan legge til at hvis jeg kjører et stykke på motorveien og når jeg da stopper bilen ikke så lenge etterpå og starter den igjen nesten med engang. Bensinfylling f.eks. Så hender det at den fusker/mister veldig mye effekt. går å hoster litt bortover, å noen ganger hender det at all effekt er borte så jeg må vente litt før jeg kan kjøre videre. Forbruksmåleren detter ikke ned til 0 da jeg triller i fri, men så fort jeg stopper detter den ned til 0. Skal den være sånn? Kan jo begynne med at lambdasonden er byttet, mener å huske at vuggingen jeg ser/merker i forbruksmåleren ble litt bedre. Luftmassemåleren er byttet til en ny/brukt etter den ikke ville dra lenger enn 4500omdr. Det vil den nå. Byttet nå også tempføleren som sitter på innsuget. Toppdekselpakningen er byttet da det var litt olje i et plugghull og lakkolje ned på eksosen. Tenkte jeg skulle spørre her inne om noen har hvert borti dette problemet før og kanskje har noen tips til meg? Før jeg begynner å bytte masse deler. Her er en film da man hører motoren kutter og kommer seg igjen hele tiden. Dårlig kvalitet, men hører lyden. Her ser man hvordan forbruksmåleren beveger seg
Niklas Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Har eit lignande problem med ein Hyundai 4syl. Den går faktisk ganske ok på 1st gir men med ein gang den får meir å jobbe med på 2nd gir så kutter den. Har misstanke om at det kan vera plugger, pluggledninger..Evt bensintilførsel? Edit: Kondens i bensintanken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå