[Martin] Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Har fått investert i Carsoft nå, og lest ut feilkoder som jeg ikke helt skjønner. Fra DDE fikk først feilkode 123 ansteuerung Kennfeldkühlung, feilkode 120 Plausibilität Pedalwertgeber (im MDK) Motordrosselklappengeber og 150 Signal Lambdasonde vok KAT Bank 1 Maximalwert überschritten. Fra DME fikk jeg først de samme feilkodene som fra DDE, i tillegg fikk jeg 203 Lambdasonde limit Zylinder 4-6 og 202 Lambdasonde limit Zylinder 1-3. Slettet alle feilkoder, men feilkode 123 Ansteuerung Kennfeldkühlung vil ikke forsvinne. Sliter litt med Tysken, men har noen vært borti denne feilkoden tidligere, og hvordan fikser jeg..?
excubated Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 ":7yxbpho4]Har fått investert i Carsoft nå, og lest ut feilkoder som jeg ikke helt skjønner.Fra DDE fikk først feilkode 123 ansteuerung Kennfeldkühlung, feilkode 120 Plausibilität Pedalwertgeber (im MDK) Motordrosselklappengeber og 150 Signal Lambdasonde vok KAT Bank 1 Maximalwert überschritten. Fra DME fikk jeg først de samme feilkodene som fra DDE, i tillegg fikk jeg 203 Lambdasonde limit Zylinder 4-6 og 202 Lambdasonde limit Zylinder 1-3. Slettet alle feilkoder, men feilkode 123 Ansteuerung Kennfeldkühlung vil ikke forsvinne. Sliter litt med Tysken, men har noen vært borti denne feilkoden tidligere, og hvordan fikser jeg..? Så langt tysken min drar meg, oversetter jeg til "Styring kjennefeltskjøling" AC-hjerne? I no nothing..
Snusfenrik Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Er ikke helt stø på tysken, men det er noe i rettning av styring av noe kjøling tror jeg og. Tok et kjapt søk på nett, fikk opp denne på et amerikansk bimmer forum: DME error 123 -Engine coolant temperature sensor Men personen som skrev det har mulig blingset litt og trodd det var denne: 1223 Coolant Temp. Sensor 1223 - This fault code indicates problem relating to Coolant Temperature Sensor (CTS). Test the CTS sensor for proper functionality and check sensor wiring and connections. Ligger noen feilkode oversikter på nett for bmw, men der er alle kodene i fire siffer format. Så ingen ide egentlig.. så ikke ta det for god fisk
mudbug Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Har du ikke engelsk feilkode, kopierer du inn på Carsoft mappen. Jeg har fra før, men nå bruker jeg ikke carssoft lenger. Søk på thex....., så finner du helt sikker. Da får du kun engelsk feilkode.
[Martin] Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Da fant jeg en oversikt, og på feilkode DME 123 står det: Electric Thermostat control, final stage. Output digital on/off. DME final stage will set flag whenever a short to ground, a short to battery voltage or a disconnection between output transistor and component exist. Hva er denne thermostat-saken? Har 2,2 170hk motor..
[Martin] Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Da har jeg forska litt i kveld, og det må være termostathuset. Det har en elektronisk styring av noe slag på M52-motoren fra og med 8/98 og på alle M54-motorer, så da er ny termostat bestilt fra Koed.
[Martin] Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Ja du.. Da må jeg ut i bilen og se om jeg finner en link på dokumentet. Skal prøve å gjøre det i lunsjen jeg..
[Martin] Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 http://www.kneb.net/bmw/E46/E46%20Trouble%20codes.pdf Der gitt..
oakland Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Hvor har dere kjøpt feilkodeutsty/ diagnoseutstyr.? Finst der en diagnosetester til min 528iA 1999 modell. Er dette dyrt utstyr.?
DannyRS Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Jeg handla på dealextreme.com, der finner du en adapter til å ha mellom bil og PC. Et program som heter Carsoft er ofte brukt for å lese feilkoder m.m.
[Martin] Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Skrevet Februar 1, 2010 Jeg handla mitt fra bilkabel.com Carsoft 6.5 fulgte med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå