Gå til innhold

tikking ved kaldstart i ca. 2 sek???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har 2 bmw`er som gjør dette.. en med m43b16 og en med m50b20 enkel vanos.. hva tyder tikkingen på? er det det at toppen ikke får smøring med en gang eller kan det være at reg kjede er slakk? har ikke hørt at det er noen interval på sjifte av kjede men.....

Skrevet
Det er før oljetrykket kommer. Skal visst være bra med Castrol Magnatec C3 oljen mot dette.

okei. :) ja for det høres vondt ut :roll:

Skrevet

Jeg vet, men dette skjer med meg også på dager med - grader. Nå det er pluss i luften så er jeg ikke plaget med dette. Jeg tenkte jeg skulle prøve ut den C3 oljen, skal visst være litt rens i den, så etter 2 oljeskift har folk blitt helt kvitt dette.

Skrevet

det er de hydrauliske venilløfterne du hører som tikker.

de fylles med olje, og fjærner gapet mellom ventil og kam, slik at man ikke trenger å justere ventilklaringen som på f.eks. m20b20.

når oljetrykket forsvinner kan noe av oljen sige ut av løfterne å skape et lite gapp til kammen slik at det tikker til du får oljetrykk igjen.

denne tikkingen er ikke farlig, men man kan vurdre å bytte løfteren om det tikker ved start bare noen timer etter at du har vært ute og kjørt.

så som sakt, det er normalt bare det ikke tikker etter noen timer etter stopp -> start.

Skrevet
det er de hydrauliske venilløfterne du hører som tikker.

de fylles med olje, og fjærner gapet mellom ventil og kam, slik at man ikke trenger å justere ventilklaringen som på f.eks. m20b20.

når oljetrykket forsvinner kan noe av oljen sige ut av løfterne å skape et lite gapp til kammen slik at det tikker til du får oljetrykk igjen.

denne tikkingen er ikke farlig, men man kan vurdre å bytte løfteren om det tikker ved start bare noen timer etter at du har vært ute og kjørt.

så som sakt, det er normalt bare det ikke tikker etter noen timer etter stopp -> start.

okei. godt å vite :) er bare ved morgenstarten på -grader dette skjer :) takker for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...