Disaster Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Regner med det er denne han har sett på: Bare et lite hint fra meg: Brakettene (nummer 9 på bildet) passet ikke på min når jeg byttet spredere kjøpt fra ST. Husker ikke helt, men de var enten for korte eller for lange? dette var på en uorginal M3 fanger (m-tech2) (den med fast leppe) måtte bruke dem som orginalt stod på fangeren (eller forrige grøftelysa om du vil) Mener at (nummer 9 på bildet) har lengden som passer til orginal M3 fanger på disse grøftelysa.
dagerik Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 synd det fins sånne idioter som er så mye imot folk som tar ansvar og drar på prakeringsplasser for å teste ut bilen sin. hadde en sparket bilen min så hadde jeg nokk gitt han fyren så mye juling at han hadde ikke kjent seg i igjen etter det. ja, den omtalte KOMPISEN min, trua med litt av hvert skal du tro!!
dagerik Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Regner med det er denne han har sett på: Bare et lite hint fra meg: Brakettene (nummer 9 på bildet) passet ikke på min når jeg byttet spredere kjøpt fra ST. Husker ikke helt, men de var enten for korte eller for lange? dette var på en uorginal M3 fanger (m-tech2) (den med fast leppe) måtte bruke dem som orginalt stod på fangeren (eller forrige grøftelysa om du vil) Mener at (nummer 9 på bildet) har lengden som passer til orginal M3 fanger på disse grøftelysa. Aaah, får se i morgen! Trodde ej skulle rekke å montere i dag, men den gang ei! DERFOR HASTER DET MED Å VITE VILKEN LEDNINGER JEG SKAL BRUKE!!! Noen??? Plis?
Scampi Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Du sier du skal "omkoble kontakter"...hva mener du egentlig? Har du kablene liggende? Du skal uansett ha to-polete plugger, pluggen har delenr. 61131378401. Har du ikke kablene liggende, må du bestille kabelsett.
dagerik Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 Har fått pluggene, men ingenting i min logikk sier meg hvor jeg skal koble dem? Forgje eiger sa at det bare var å forlenge kablene, men finner ikke ut hvor de kan være?? Trodde det var dem jeg hadde, men tok feil..
dagerik Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 Jeg trodde det var fra: Til nr 5 på dette bildet...
dagerik Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 jeg har ikke no løsning på problemet ditt men ville bare spørre om dette, er fangerne fra ST-import bra?? passformen osv? vurderer å kjøpe kansje m3 fanger fra st-import se, men folk flest annbefaler gs-bildeler siden de skulle være veldig god på kvalitet og passform. men om kvaliteten er litt dårligere enn gs så går det bra siden jeg kjører litt ''dirty'' så at jeg knuser fangeren en gang i året er fult mulig:P havna i snø hevven i helga da jeg skulle drifte litt på parkerings plass:P gikk bedre enn forrventet heldigvis:P Fangeren hadde helt ok passform, litt trang i høgde, å litt brei i bredde, men var egentli spot on..
Scampi Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Du har helt rett på hvilke plugger som skal inn i tåkelysene, så langt alt vel. Problemet er at den tre-polede pluggen du har bilde av er til høydejustering av hovedlyktene, de kan du ikke bruke. Én løsning er jo å følge kabelen fra bryteren
dagerik Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Du har helt rett på hvilke plugger som skal inn i tåkelysene, så langt alt vel.Problemet er at den tre-polede pluggen du har bilde av er til høydejustering av hovedlyktene, de kan du ikke bruke. Én løsning er jo å følge kabelen fra bryteren Liker bedre når noen kan gi meg et hint Noen som kan sjekke hvor deres ledning går ut? Er det langs resten av "lykte kabel" pølsa?? (vet jeg er flink til å forklare:P) Eller langs blinklys??
Scampi Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Vel...du kan ikke forvente å bli holdt i hånda hele veien Men sa forrige eier noe om hvorfor det ikke var kabel helt frem? Jeg mener, siden bryteren er der, må det finnes en kabel der...enten en avkappet stump eller en med plugg.
dagerik Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Vel...du kan ikke forvente å bli holdt i hånda hele veien Men sa forrige eier noe om hvorfor det ikke var kabel helt frem? Jeg mener, siden bryteren er der, må det finnes en kabel der...enten en avkappet stump eller en med plugg. Han sa det var bare å forlenge kablene 10 cm.. Mer har jeg ikke fått vite.. Men såg bake på bryteren i dag, der pluss er tatt fra gul ledning på hovedlysbryter, og jording(?) er sendt fram til en kontakt som nr. 7 på bildet jeg postet tidligere. Der en er jordingskontakten, og den andre er koblet i løkke på de to andre uttaka på kontakta.. Noen som skjønner??
dagerik Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 JEG FANN JEG FANN!! Var i et blått relè med sikring på, ved førerside i motor rommet.. (Foran sikringsboks) Eneste problemet er at sikringa på¨releet ryker.. Rekna ut at det egentli bare trenger 10 a.. Men ryker også med 20 a sikringer?? :S Skal kjøpe nytt relèe i morgen, å teste ut om det kan være problemet..
dagerik Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 Ingenting å si lenger, siden fangeren endte under bilen i 70 km/t...
bmwmann24 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 hahaha:) d var synd. men, da slipper du å gruble mer over ting som ikke går så lett. led.nett er min værste fiende. kasta bort mange timer av livet mitt til ingen nytte;D
dagerik Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Eneste problemet var at alt var i orden.. Fiksa det samme dag.. Ledningsnett er ikke så gale, om man lærer seg å bruke multimeter(som jeg gjor i denne sammenhengen:P)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå