Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips/patent til hvordan jeg kan få lurt IAT sensoren inn hos LMMen/powerfilteret?

Finnes det noe adapter å få kjøpt?

Nå ligger den et stykke bak powerfilteret så ECUn får jo ikke 100% korrekt temperatur.

DSC00824-1.jpg

Skrevet

Ikke tenk på den termostaten du, sålenge den ikke er deffekt eller at termostaten er i kontakt med noe varmt gjør den nytten sin der den er :)

Man får kjøpt filter der det er egen inngang for denne men jeg har liten tro på at det gjør noen forskjell. Var inngang til denne på konfiltret jeg hadde på min tidligere 325ia men det funket dårlig da det ikke gikk ann å få skikkelig tett. Så det adaptret inn på filtret ble fjernet og tett helt igjen.

Når farten blir høy og utetemperaturen lav vil motorrommet kjøles ned av luftgjennomstrømning. Dermed kjøles også termostaten ned og åpner for varmtvann gjennom gasspjeldet for å forhindre ett worst case senario der kald og fuktig luft iser ned spjeldet så det fryser/låser seg.

F.eks. ved å ligge i 150 på autobahn i lengre tid uten bevegelse på gasspedal og dermed heller ingen forandringer i spjeldets posisjon.

Du kan evt flytte den lengre bort fra motor (mer ut mot siden av bilen) så strålevarmen fra motor blir mindre.

Skrevet
Takker for svar!

Da får'n henge :) Men er det en termostat? Er det ikke en sensor som påvirker bensininnsprøytninga?

Nope, som sagt er regulerer den oppvarmingen av spjeldhuset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...