FirstPrice Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Hei. Jeg er såpass dårlig i matte, å lurte på om noen kan hjelpe meg. Dreie stempler for turbokonvertering fra 9,8-1 til 8,5-1. Dette er 7,551ccm ut fra S3T sin regne-guide mener jeg. Hvor mange mm er det snakk om da? ;_( Er en M20B23. Råden er 130mm 76,8mm Slag 80mm borr
Simpel Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Skjønner ikke helt, skal ccm være et lengdemål? Ville tro at ccm er kubikkcentimeter altså et volummmål som ikke kan konverteres til lengdemål sånn uten videre. Denne er kjekk for alskens omregninger http://www.digitaldutch.com/unitconverter
Gjest Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 2*pi*r^2*h er formel for volum. du vet hva "r" er (radiusen til sylinderen), og du vet hva volumet er. v=2*pi*r^2*h gir v/(2*pi*r^2)=h fyll inn v som er de 7, ett eller annet ccm, og fyll inn radiusen (halve borringa). r^2 betyr opphøyd i andre, altså ganget med seg selv en gang. har ikke tid å regne for deg, kan gjøre det i morgen om ikke du skjønte den noe skrale forklaringa..
Bjrnar89 Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 2*pi*r^2*h er formel for volum. du vet hva "r" er (radiusen til sylinderen), og du vet hva volumet er. v=2*pi*r^2*h gir v/(2*pi*r^2)=h fyll inn v som er de 7, ett eller annet ccm, og fyll inn radiusen (halve borringa). r^2 betyr opphøyd i andre, altså ganget med seg selv en gang. har ikke tid å regne for deg, kan gjøre det i morgen om ikke du skjønte den noe skrale forklaringa.. Formelen for volum av sylinder er V= pi x r^2 x h eller V= pi x d^2/4 x h Høyden som skal fjernes blir H= 4 x v/ pi x d^2 H= 4 x 7551/ pi x 80^2 H=1,5022mm Dette blir svaret hvis du skal fjerne 7,551ccm per sylinder, skal du fjerne det av totalvolumet må du dele svaret på antall sylindere!
Gjest Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 sorry..skulle self ikke være noe faktor 2 der.. men nå har du jo fått regna det ut
FirstPrice Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Hei! Tusen takk! Nå forsto jeg det, var ikke så vanskelig som jeg trodde. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå