cyberjojo Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Hei, nå er jeg lei.. Jeg har skrudd bil i 4 dager nå, for å skifte toppakning.. I går kveld var jeg endelig der at jeg kunne starte bilen. Den hosta som ei gammal ei.. Snakket med en venn av meg som forteller at jeg sansynligvis har fått satt den ene cam'en en tann feil.. Så spørsmålet mitt er.. Har noen en tegning som viser hvordan den står når den er riktig.. Jeg mener selv jeg har fulgt boka (reperasjonsbok fra biltema) til punkt og prikke, men jeg har jo selvfølgelig ikke noe spesialverktøy. Har noen hatt samme problem og klart å løse det? Finnes det tegninger på nett feks? Bilen er en Bmw 523i 1997 mod Alle svar mottas med stor takknemlighet..
dr.felix Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 har du brukt verktøy for å låse kam og veiv? og trykte du vanos stemplet helt i bunn når den ble montert? om du har gjort det skal det ikke være register vertfall. har du derimot ikke gjort det, har jeg noen tegninger på verktøy til deg
cyberjojo Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Må ærlig innrømme at jeg ikke er sikker på om vanos ble trykt inn under montering. men vi låste veiva. Hadde ikke utstyr til å låse cam'ene. Hadde satt pris på en tegning så jeg kan se sånn ca hvordan ting er.. det er ikke mye feil, for bilen starte, men hoster og harker.. :s Takk for svar forresten CJ
dr.felix Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 her er en prosedyre for å montere å justere register på vanos-motorer http://beisansystems.com/procedures/index.html sender du meg en pm med e-mail adressen din kan jeg sende deg tegningene der, da de er i .pdf og ikke gikk å laste opp her;)
Fliid Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 I Haynes boken fra biltema, så står målene på verktøy. Du får gå over registeret en gang til. Veiv, kammer og vanos.
GeirAndre Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... o%26sa%3DG
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå