Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter topp og register skifte så har jeg null gassrespons på bilen,. tungstartet og dør ut etter litt.

uans hvor mye jeg trør på gassen så skjer det ingen ting,

kan dette være at jeg har satt på feil i fuelrailen at tilførsel står på retur og retur på tilførsel ?

eller kan det være noe med teninga

takk for svar

Skrevet

syl 1 er alltid den som står fremst. alså nermest register rem\kjede.. er det fordeler lokk på denne så ta dette av og 1 eren er merket med en strek\hakk på fordeleren. når rotor peker på denne så sett lokket på og vips der hvor rotor peker er til syl 1. følg så rekkefølgen.

Skrevet

må spøre dumt eg:

koblet tps´n til? du sider null respons ved gass> som i absolut ingen ting ?? ingen lyd endring eller noe ?

vist du har koblet fuelrail´n feil så vil den vel ikke få bensin da bensintrykk regulatoren sperrer og vil ikke få trykk ved "feilkobling " ikkje at eg har prøvd..

Skrevet

har nok ikke noe med tps å gjøre. sjekk registret ditt igjen, om du har satt ei tann feil så kan tennings bli for lav og da orker den ikke øke turtall.. har gjort dette selv men da med fordeler som kunne vris.. og da gikk den som den skulle...

Skrevet

under gass-spjeldet meinar eg "trottle posission sensor"er, sjekket at den er tilkoblet ?

vist du ikkje får lyd endring heller ?? montert gassveieren riktigt ? gir du gass manuelt på spjeldet ?

Skrevet

ikke at det hjelper så mye, men kom på at når eg starta "is-bilen" forleden så hadde den lignende symptom.. starta den og lot den gå mens eg skrapa is, så stoppet den, når eg skulle starte den så ville den ikke over 8-1000rpm før etter 10-12 startforsøk, hvet ikke hva det var, kanskje frosen kondens i bensin eller sur, men eg hadde lydendring og bilen stoppet da eg ga gass.. etterpå gikk den helt fint.

Skrevet

har som sakt ingen endring,, skal vel være gassrespons uans om det er et hakk feil på registret, om det er d da ?

og om jeg manuelt åpner spjeldet helt så hører du motor lyden bli grommere.

og den leningen som går fra en sensor ved svingjulet og opp på en av tennkablene va er det, og vilken funksjon har den ?

kan det være noe med teninnga å gjøre at jeg ikke får bilen opp på turtall ?

takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...