Ingenteng Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Hei. Jeg får opp en feilmelding i check controll panelet hvor det står nivåregulering. Feilmeldingen kommer ikke hvis bilen bare står å går på tomgang men dukker som regel opp etter ca 10 minnutters kjøring Jeg lurer på hva dette kan skyldes og evt. hvordan jeg kan utbedre dette. Bilen er en 1992 mod. BMW 525ix touring. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Får håpe du ikke har lekkasje i bakdemperene dine da. Du har nivåregulering på bilen din, det vil altså si: Den holder samme høyden om du laster 100 kg bak. Den vil ikke sige ned av last. Dette systemet kan koste en del å reparere etter som jeg har forstått det. Vi får håpe det er en bagatell. Du burde vel kanskje oppsøke ett bmw verksted, siden kanskje ikke de som driver med andre bilmerker vet så mye om dette. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Sjekk at armen som går ifra nivå-ventilen (venstre side av differesial) og til stabilistatorstaget er i orden. Denne meldingen kom på min da bilen heiste seg for høyt når staget hadde løsnet på feste på stabilistator staget. Sensoren som gir beskjeden er plassert på traversen med en lenkearm til høyre bærebru. Kan også ligge her evnt. Litt info http://www.e38.org/selflevel.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 Takker for svar:) Den linken du sendte var meget nyttig. Det virker som om jeg har problemer med bryteren som overvåker camberen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå