Gå til innhold

PROBLEMER ETTER MOTORBYTTE, E30, M20.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nå byttet motor i e30'n, en 323i coupe.

Original motor som er satt i, M20B23.

Bilen starter, men går ikke på tomgang og bare skyter og putrer.

Den kutter også hvis jeg gir for mye gass. Kan ikke ha pedalen mer enn et par/tre cm inn før den kutter..

Har byttet over rotor og fordelerlokk, plugger og pluggledninger fra gamle-motoren.

Bensinpumpa får strøm fra coil, da jeg tror releet ikke fungerer. Pumpa fikk hvertfall ikke strøm.

Det kommer ikke bensin ut av returbensinen, altså ut av bensintrykksregulatoren..

I tillegg er det ingen forskjell om jeg tar av kontakta på luftmengdemåler..

Nå noen som har flere tips??

På forhånd takk!

UPDATE 2.feb.2010:

I dag skal jeg få varmet opp motoren skikkelig da den står ute. Kommer da også til å flytte over hele innsuget, med fuelrail og vakuumslanger fra gamle-motoren, som jeg VET er i orden.

Hvis noen har rele til bensinpumpe billig, så si fra.

Og kom gjerne med hjelp med hva som kan være galt..

Skrevet

Noen flere som kan hjelpe?

Bare å spørre hvis jeg skal komme med mer info.

Har prøvd med annen rotor og fordeler-lokk i dag,

samt nypussede plugger, men like ille..

Gikk så vidt på tomgang i dag, noen få ganger.. Men ujevnt og fælt, til den stopper av seg selv..

Innimellom er den også tungstartet.

Skrevet

Skal du ha tenningen før vrir du mot klokka.Er forresten lett å grunninstillen denne. Sett motor på TDC og tenning på sylinder 1 ta av fordelerlokket da skal rotoren peke på et lite merke på fordeleren.

Skrevet
Du har dårlig/ikke kontakt mellom tempratur føler og hjerne!

Hvor sitter temp føleren/hvordan finner jeg ut dette?

Og kan dette virkelig ha så stor innvirkning på motoren?

Tusen takk for svar, også til deg som forklarer justering av tenning!

Skrevet

Litt mer info:

Det kommer ikke bensin ut av returbensinen, altså ut av bensintrykksregulatoren..

I tillegg er det ingen forskjell om jeg tar av kontakta på luftmengdemåler..

Starter og går like dårlig (ingen forskjell) uansett..

Nå noen som har flere tips??

På forhånd takk!

Skrevet

Har ikke byttet om på bensinslangen og returen hvertfall. Og det fosser bensin ut av bensinslangen når jeg skal starte, har sjekket dette.

men, det kommer ingenting ut av bensintrykks-regulatoren..

Så virker som bensinen stopper opp i motoren et sted. Skal prøve med annen btr, men vet ikke om det vil hjelpe.

Rele til pumpa derimot tror jeg er gåent. Var ikke noe liv i pumpa, derfor har jeg koblet strømmen til bensinpumpa på coilen.

men rart det ikke kommer bensin ut av btr (bensintrykksregulatoren) ! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...