Gå til innhold

Noen mekanikere her som har vært borti bensintank på E39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ett problem med bensinlekkasje på høyre side av tanken på min E39 nylig. Etter å ha tatt ut baksetet og fjernet dekselet over der så viste det seg at låsekransen (som holder fast lokket med nivågiveren over bensinpumpa) er løsnet.

Så om jeg har over 50 liter på tanken så renner det som en foss under bilen, MEN når det er under 15 liter så stopper bilen som om den var fri for bensin i tillegg.

Dette leder meg til å tro at det er noe galt med plasseringen av flottøren\nivågiveren også.

Men samme hvor mye jeg flytter å vrir så virker det ikke som flottøren passer noe sted. Dermed går ikke lokket skikkelig ned og låsekransen får ikke feste.

Det har vært skiftet bensinpumpe på denne tidligere, men verkstedet som gjorde det er 100 mil unna, så her må jeg dessverre ordne opp selv.

Noen som har noe tips & tricks som kan være til hjelp? :)

Skrevet

sett amaturet i posisjon så utganger stemmer med vinkel til bensin rør som skal innpå denne...sjekk også at den lille filterposen under pumpen ikke har fallt av..eller løsnet. suger da falsk luft ved lite bensin på tank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...