CHS Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Lå i ca 90 på E 6 i stad, plutselig steg temperaturen på motoren meget fort. Slukket den med en gang jeg så det, og lot motoren kjøle seg av en stund. Startet den igjen når tempen gikk ned, og da holdt den seg fint på 90. Etter 5 min på tomgang begynte jeg å kjøre igjen. Da steg tempen litt igjen, for så å gå ned til 90 igjen. Hva kan dette være? Vannpumpa? I det siste har det vært svært lite varme i varmeapparatet når bilen har stått på tomgang, mens tempmåleren har ligget fjellstøtt på 90. Begynner jeg å kjøre kommer varmen igjen. Sånn har det aldri vært før.. Håper ikke toppen er skadet. Hilsen Christian
Deep Dish Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Mest sannsynlig vannpumpen ja.. Du bør også sjekke etter lekkasje, spesielt rundt termostathuset, dette er en svakhet på bilene, termostathuset er i plast å kan sprekke.. Toppen er helt sikkert iorden, men kke kjør noe mer med bilen før du har fikset problemet.!
CHS Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 Takk for tips! Termostathuset er helt i orden, ble byttet til nytt i fjor.. Bestiller ny pumpe med en gang, sikkert lurt å bytte uansett.
CHS Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Er det forresten mye jobb å bytte denne pumpa? Mye som må demonteres?
Deep Dish Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/549761
takaasen Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Jeg hadde byttet termostat også. hender at di tar kvelden etter en kok.
CHS Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 Løsningen på dette problemet ble bytte av vannpumpe fordi skovlhjulene på den gamle (i plast) hadde sprukket opp. Byttet for sikkerhets skyld også termostat og termostathus. Ble også oppdaget at det ikke var liv i tilsatsvannpumpa til varmeapparatet. Antakeligvis derfor det ikke har vært så mye varme i varmeapparatet på tomgang (bytte av hovedvannpumpe hjalp imidlertid veldig mye). Denne er ikke byttet ennå, men bestilt. Den lille pumpa koster den nette sum av 3300,- hos GS og Bavaria. Helt sykt. Bestilte via Schmiedmann og får den der for ca 2800,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå