Gå til innhold

Servo/hydraulikkolje E32 750i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Trenger tydeligvis påfyll av hydraulikkolje på 750n.

Så har jeg kommet til et problem... Det står på lokket at den skal ha CHF 7.1, den er såvidt jeg har forstått gått ut og blitt erstattet med CHF 11S. Disse kan ikke blandes, og dermed aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan vet jeg om det er CHF 7.1 eller CHF 11S i systemet fra før? Er det noen tydelige forskjeller på disse, eller må jeg bare kjøpe flaskevis med 11S, skylle gjennom systemet og tømme det på? (og evt. hvordan gjør jeg det? :P )

På forhånd takk for svar :)

Skrevet

Du må ikke bruke ATF olje på CHF system, det ødelegger tetninger.

Det beste er å tømme og bytte til CHF 11s om du ikke vet om det er gjort tidligere, er det 7.1 på systemet er det sikkert på tide å bytte den. (levetid på 7.1 er som bremseveske, 11s dobbelt så lenge)

Velger du å etterfylle kan du bruke Citroen LHM da den er blandbar med begge typer, men jeg anbefaler sterkt å bytte til chf 11s.

Skrevet
Du må ikke bruke ATF olje på CHF system, det ødelegger tetninger.

Det beste er å tømme og bytte til CHF 11s om du ikke vet om det er gjort tidligere, er det 7.1 på systemet er det sikkert på tide å bytte den. (levetid på 7.1 er som bremseveske, 11s dobbelt så lenge)

Velger du å etterfylle kan du bruke Citroen LHM da den er blandbar med begge typer, men jeg anbefaler sterkt å bytte til chf 11s.

Takker for svar :)

LHM og LHM+, er det omtrent det samme? LHM+ er enklere å oppdrive litt fort, så tenkte om det er mulig å kjøre hele hydraulikksystemet kun på det?

Skrevet

Det var skåltomt i tanken, men fant spor av ATF... Så det har altså noen fylt -_-

Hva må byttes nå? Regner med tetninger og diverse har røket, med tanke på at det var omtrent tomt nedi der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...