Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og skulle godkjenne bilen og fikk beskjed om særdeles høy co. (6.0).

Det skal sies at tomgangsregulatoren ikke er koblet til da det fører til mye jaging på tomgang, når jeg kobler til kontakten høres det tydelig at den suger falskluft, så jeg kjører uten kontakten koblet. uten kontakten koblet, går den rufsete når den er kald, og går ikke på tomgang. det holder å kjøre i 1-2 min, så går den på tomgang, om noe høy, noen ganger jager den litt.

kan det føre til såpass høy co?

pluggene ser fine ut (noe hvitt grå belegg), det er vel synonymt med riktig blandig, da svart plugg er for fet?

jeg er takknemlig for alle innspill, da jeg ikke er noe særlig god på avgass..

Skrevet

Du bær absolutt koble til tomgangsregulatoren, så bytt denne så fort som mulig.

Kjører du mye småturer med bilen?

Ta et par runder på E18 og dra den helt ut på gira. Hjelper å "blåse" rent systemet litt :)

Skrevet

Jeg kjører ikke så mye smått, men aner ikke hva som er gjort før, da jeg just har puttet denne motoren i. det er lmm fra en 316i, om det kan ha noe særlig å si?

den bruker vel å litt i overkant med drivstoff, 24ltr på 20 mil, en m40 skal vel bruke rundt 0,7 eller deromkring? selv om det er kjølig om dagen og har vinterdekk, skal vel alikevel ikke det utgjøre så mye.

Kan bensintrykk ha noe å si? det jeg har lest om det er at om trykkregulatoren er deffekt, faller forbruket. er det tilfellet?

er det riktig å måle trykket e. bensinfilteret, før fuelrail?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...