Stefandinho Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 Har et problem med høyttalerne i bilen min. Når jeg starter opp og kjører kobler høyttalerne ut etter ca. 1 minutts kjøring. Dette skjer i 9 av 10 tilfeller. En sjelden gang kan jeg oppleve at de ikke kobler seg ut. Når jeg slår av eller på den innfelte telefonen kommer det "av/på-lyd" fra høyttalerne, men ingen radiolyd. Kan ikke se noe klart mønster for når og hvor høyttalerne kobler seg ut, men har lagt merke til at de ofte kobler seg ut når jeg holder inne bremsene. Ved enkelte tilfeller (1 av 20 ganger) kan de plutselig koble inn igjen etter videre kjøring, evt. etter at man gjør et kanalsøk på tv'en (før det digitale nettet overtok) eller at en bruker gps-systemet og får veibeskrivelser via det. Har ikke koblet til cd-veksler, så det er bare radio/kassett tilgjengelig. Lyden fungerer heller ikke med kassett! Forhandler har gjort feilsøk, men uten funn. Noen som kan svare på hva dette kommer av? Ser lignende problemer har vært nevnt inne på forumet, men kan ikke finne noe om akkurat dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen86 Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Hei! Jeg hadde det samme problemet i min E39. Satt i bilen og koste meg med godmusikken fra cdveksleren, og plutselig koblet høyttalerne ut. Men hvis jeg slo av den innebygde telefonen kom musikken på. Av en tilfeldighet fant jeg ut at problemet var at jeg mottok en haug med sms på tvillingsim-kortet som jeg hadde i bilen. Si at jeg satt i stua hjemme i huset, så fikk en noen meldinger på telefonen. De meldingene la seg på vent på tvillingsim-kortet jeg hadde i bilen. Så når jeg satt meg inn i bilen og kjørte en liten stund, fikk telefonen i bilen kontakt med nettet, og meldingene begynte å hagle inn. Jeg fikset problemet enkelt med å ringe til min mobiloperatør og sa at jeg ikke ville motta sms på det simkortet som sto i bilen. Nå kan jeg høre så mye musikk jeg vil i bilen uten irriterende avbrudd. Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stefandinho Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2010 Takk for svar, men problemet er at jeg ikke har sim-kort i bilen! Dette skjer uavhengig av om telefonen er på eller av, så det er desverre ikke dette som er problemet. Bilen er kjøpt på østlandet og under hele turen nordover til Troms merket jeg ingenting til dette problemet - det er etter at jeg kom frem til Harstad at problemet kom. Når jeg kjører på litt lengre turer og gjør et kanalsøk etter at jeg har forlatt byen kommer radioen på igjen og alt ser ut til å fungere! Er det noen som helst slags fornuft i at høytalerne kobler ut inni byen mens utenfor byen fungerer det??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen86 Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Mulig du har løse konnektorer bak spilleren din (eller evt. forsterker i bagasjerom) siden feilen kom noen ganger under nedbremsing. Er verdt et forsøk og dra ut spilleren i midtkonsollen og sjekke at konnektorene sitter skikkelig. Evt. "rikke" på konnektorene mens du spiller av musikk. Vil fort høre om feilen er dårlig kontakt da. I samme slengen ville jeg også ha sjekket om antenne-kontakten sitter skikkelig. Kan hende det er dårlig signal fra antenna til spilleren. Da vil du bare få radiosignal til spilleren der sendingene er sterkest; altså i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå