dingo84 Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Har en 91' 318i som er 94' 318is motor i. Den har en fæl fusking som kommer og går fra dag til dag. Har den gamle typen luftmengdemåler (AFM "barndoor"). Denne er det et hull i plastdekselet som er teipet over. Lurer på om denne trengs å byttes ut. Problemet er sånn at den går veldig røft på tomgang, og er veldig vanskelig å få opp i fart i lave hastigheter. Lukter veldig feil blanding også, som om den får for mye bensin (bruker mye når den fusker). Når jeg gir flat pedal kommer den seg. Noen ganger når jeg starter bilen kan den gå helt fint i flere timer. Det virker ikke som at problemet varierer etter temperatur. Går det an å bytte til den nyere typen luftmengdemåler (MAF) ? Eller må jeg bruke den samme typen.. Går det an å rense utav en AFM ? Kan det være kondens på tanken? Løs jordingskabel til blokka? En døende coil eller hjerne? Vakumlekkasje? Er mye jeg skulle prøvd, men er kaldt ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dingo84 Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 må nødt å bumpe litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå