vugel Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Hjelp. Jeg har trøbbel med ABS-ASC på min 520 touring, 1999 mod. Jeg var på verksted og fikk diagnose,venstre hjulføler foran var defekt. Hjulføler ble skiftet og ABS-ASC lamper slukket. Når jeg skulle kjøre begynnte bilen å "lugge"/"bremse". Jeg kan gi full gass og bilen stopper nesten opp.Etter ca 1 km kobler ASC seg ut og biler går som normalt. Etter en ny km kobler ABS seg ut. Når dette skjer går automat i nødmodus. Når jeg stopper bilen, slår av tenningen og starter på nytt har ABS-ASC lamper slukket, men samme problem oppstår igjen. Leverte bilen på Emm Sport for diagnose og fikk beskjed om at ABS-ASC sentral sannsynligvis var defekt. Fikk kjøpt en brukt sentral fra Koed, og leverte bilen på nytt inn til Emm Sport for koding og montering.Fikk bilen tilbake etter 5 timer med feilsøking og har fortsatt samme problem med bilen. Håper noen kan hjelpe meg med tips på hvor jeg kan lete etter feil.
Gjest Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 hva sier feilminnet? sett om du har skader på hjullageret etter bytte av føler? da vil den lese feil.
vugel Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 hva sier feilminnet?sett om du har skader på hjullageret etter bytte av føler? da vil den lese feil. Har ikke fått noen feil koder fra verkstedet, de sa de måtte ha mere tid for feilsøking,( ca 1000 pr time så det blir fort dyrt) kan hjullageret få skader av hjulføler? Hvordan sjekker jeg det?
Gjest Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 på hjullageret har du ei "magnetstripe" som gir signaler.. har sett at noen greier å komme borti denne når de skal ha ut føler... er bare å kikke inn fra innsiden, og se om du ser noen skader.. og dersom de har hatt på tester bør jo du kunne kreve å få se feilkodene ..
mudbug Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Er du helt sikkert at den brukte ABS styreenhet (KOED) er feil fritt. Jeg fikk samme feil for ett år siden at diagnosen visste framme venstre sensor, skifet ny, det var fortsatt feil. Det tok nesten en uke med feil søke som motstand eller kabelbrubb. Tilslutt skiftet jeg med ny ABS styreenhet fra BMW. Jeg kodet selv hjemme. ingen feil helt til nå. Det endte med en sensor for mye hjemme.
Gjest Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 antar at koed har en form for kontroll på produkter før dem selger dem?
vugel Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 på hjullageret har du ei "magnetstripe" som gir signaler.. har sett at noen greier å komme borti denne når de skal ha ut føler... er bare å kikke inn fra innsiden, og se om du ser noen skader..og dersom de har hatt på tester bør jo du kunne kreve å få se feilkodene .. Takk for svar, plukket ut begge hjulfølerne foran igår og blåste rent i hullet, tok en test tur etter venstre hull, synes det tok litt lengre tid for problemet oppstod igjen.
vugel Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 Er du helt sikkert at den brukte ABS styreenhet (KOED) er feil fritt. Jeg fikk samme feil for ett år siden at diagnosen visste framme venstre sensor, skifet ny, det var fortsatt feil. Det tok nesten en uke med feil søke som motstand eller kabelbrubb. Tilslutt skiftet jeg med ny ABS styreenhet fra BMW. Jeg kodet selv hjemme. ingen feil helt til nå. Det endte med en sensor for mye hjemme. Takk for svar. Hadde du samme problem med asc-abs? Var den første styreenheten du prøvde brukt eller ny og kan man kode den selv?
Gjest Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 kan ikke kode selv, med mindre man har progman SSS, hvilket svært få har.. men mudbug har vel.. forøvrig har jeg også..
mudbug Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 kan ikke kode selv, med mindre man har progman SSS, hvilket svært få har.. men mudbug har vel.. forøvrig har jeg også.. Yeep. .
mudbug Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Er du helt sikkert at den brukte ABS styreenhet (KOED) er feil fritt. Jeg fikk samme feil for ett år siden at diagnosen visste framme venstre sensor, skifet ny, det var fortsatt feil. Det tok nesten en uke med feil søke som motstand eller kabelbrubb. Tilslutt skiftet jeg med ny ABS styreenhet fra BMW. Jeg kodet selv hjemme. ingen feil helt til nå. Det endte med en sensor for mye hjemme. Takk for svar. Hadde du samme problem med asc-abs? Var den første styreenheten du prøvde brukt eller ny og kan man kode den selv? Nei! Jeg kjøpte ikke brukt. Den kostet så dyrt, det er bedre å kjøpe ny i forhold til levetid. Det jeg hørte at loddepunkt i ABS enhet, ble etterhvert smeltet vekk som førte til ABS enhet feil. Siden den stod i motorrom,skikkerlig varmt. Det var endel som sendte til USA for å repare (ellers de lodder igjen).
vugel Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 Er du helt sikkert at den brukte ABS styreenhet (KOED) er feil fritt. Jeg fikk samme feil for ett år siden at diagnosen visste framme venstre sensor, skifet ny, det var fortsatt feil. Det tok nesten en uke med feil søke som motstand eller kabelbrubb. Tilslutt skiftet jeg med ny ABS styreenhet fra BMW. Jeg kodet selv hjemme. ingen feil helt til nå. Det endte med en sensor for mye hjemme. Takk for svar. Hadde du samme problem med asc-abs? Var den første styreenheten du prøvde brukt eller ny og kan man kode den selv? Nei! Jeg kjøpte ikke brukt. Den kostet så dyrt, det er bedre å kjøpe ny i forhold til levetid. Det jeg hørte at loddepunkt i ABS enhet, ble etterhvert smeltet vekk som førte til ABS enhet feil. Siden den stod i motorrom,skikkerlig varmt. Det var endel som sendte til USA for å repare (ellers de lodder igjen). Mulig vi ikke snakker om samme styreenhet, den ligger ikke i motorrommet på min bil , den ligger under hanskerrommet og styrer både absog asc.
mudbug Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Er ikke den svart boksen som stod ved siden av splylevæsker som du skiftet under panseren????
oakland Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Hadde samme probleme med ABS-ASC med min 528I 99. Men her var de bare en sensor som var borte på høgre bak. De på verkstedet sa de var svært skjeldent at styreneheten vart defekt. Men de snakket om en skive som sitter bak med hjullageret som føler på sensoren, de sa at denne skiven av begynt å bli dårlig på min bil. Kan jo være denne skiven som har begynt å dårlig på din bil. Med feilsøking, diagnose, slette feilmedlig, bytte senor+ny sensor kom de på ca 3000kr.
mudbug Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Mulig vi ikke snakker om samme styreenhet, den ligger ikke i motorrommet på min bil , den ligger under hanskerrommet og styrer både absog asc. Nr. 2 er ABS styreenhet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå