davidvingerhagen Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Hei Har en e30 m20b25 som jeg har feilsøk på hvorfor coupevifta ikke gikk. Hadde av strømmen og koblet til lader og ellers hatt ut sikringer for testing. Etter dette for å kjøre bilen hjem så var den helt død når jeg vrir om tenninga. Dvs at jeg har strøm (lysa funker). Eneste som jeg klarer høre skjer er at rele k8 gjør et klikk (er vel tåkelysa?) og et par tikk i luftmengdemåleren når jeg vrir nøkkelen. Normalt sett skulle jeg vel ha hørt bensinpumpen hvis startern var død? Har sjekket alle sikringer i boksen foran og de er ok. Har også sjekket jordings kabelen nede foran og den er ok (pusset overganger). Også prøvd å legge til en ekstra jordings kabel uten hell. Det er utført motorbytte fra b20facelift til b25preface av forige eier. Har to releer som står litt for seg selv ute i motorrommet kan det være noe med en av de? Eller kan det være tenningslåsen som har tatt kvelden? På forhånd takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davidvingerhagen Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Har feilsøkt litt idag og ikke blitt så veldig mye klokere. Har sjekket tenningslåsen, den har kontakt på alle punkter med nøkkelen i en eller annen stilling. Er en svart kabel som tydligvis skal styre startmotoren, men forbindelsen stopper på rele som ikke slår inn. Får startmotoren til å gå om jeg lasker en kabel fra releet som går til sterioen (går 2 flere kabler fra samme punktet på releet). Hvis jeg lasker relèet til bensinpumpen hører jeg tydlig at den fungerer. Men jeg klarer ikke måle noe spenning som skal "trigge" relèet. Klarer ikke å måle noe spenning inn på coilen? Kan det være ecuen som er skrot? Eller er kan det være noe som sperrer for alle disse triggesignalene? Skal prøve å få tak i en annen ecu, men hadde vert kjekt om noen hadde noe tips/ erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
junior4x4 Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 prøv og vri på alle sikringene i sikrings boxn, bruke ofte og være dårlig kontakt i endene av sikringene, sjekk jordinga til styre enhetn, og sjekk pluss kabeln til di relean såm står for seg selv i motor rommet, det e blant anna rele e til bensin pumpa såm står der, har hatt samme problemet får noen år sidn, men da va det plusn til styre enhetn, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davidvingerhagen Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2010 For den som evnt skulle komme borti noe lignende: Det var en dårlig kobling fra tidligere eier som jeg ikke skjønte noe av og trodde var en løs kabel som gikk til en 3er kontakt (grønn ledning) ved motronic enheten så denne fikk ikke strøm og heller ikke main relay. Dette var en direkte ledning fra pluss polen som har sannsynligvis stjelt mye strøm for meg og lurt meg til å bytte batteri før tiden Har lagt enn en bryter på denne kretsen nå som jeg slår av når jeg forlater bilen. Fjernet også et "start" rele som automatbilene har mens jeg feilsøkte da jeg ikke fikk "relestrøm" dit. Coupe vifta fikk jeg igang ved å jorde kontakt nr 15 i motorkontakten (er til avlaster rele). Fant koblingskjema på http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm om noen skulle trenge det. Blei litt lettere å feilsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå