Gå til innhold

Kjøpt stereo e46, trenger jeg noe mer?

Anbefalte innlegg

Hei bimmers

Var en tur innom bilradiospesialisten.

Har gått til innkjøp av 4stk 13cm pioneer høytalere(1000kr paret) og 1 din spiller, med tilpassingsrammer. Går det fint med originale høytalerkabler? Evt er det noe problem å bytte de?

Må jeg bytte diskanten i døra også?

Og har etter vært planer om å kjøpe inn en pakke med sub og monoblokk. Da er det bare å hente rem og signal forfra, pluss og minus fra batteriet bak, så skal alt være i orden?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel kjøpt komponentsett framme? (med separat diskant og delefilter)

Viss ikkje so bytt ut høgtalerene!

Bak er eg litt usikker om det er komponentsett eller koaksialhøgtaler originalt.

Ellers so tenke du rett når det gjelder sub og forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best med egen diskant men funker men du må ha brakketter får å få inn 13 cm får orginale er litt strørre. Og du trenger iso overgang til spiller.. Og håper de høytalerne ikke er dype får da får du ikke på dekslet i hattehylla.. Trenger ikke nye kabler vis du ikke skal ha forsterker til høytalerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ifra komponentsett til koaksialhøgtalere er å gå eit skritt tilbake.

Det er greit å få lydbildet opp.

Sånn at når noken synger, so høyres det ut som dei står eit par meter framfor deg.

Det er jo ikkje på beina at du har ørene dine!

Lyden blir nok ikkje dårligt, men den hadde vært mykje bedre med eit komponentsett framme! (eg hadde nok synes at lyden var dårlig! :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått avbestilt:) så da tar jeg gjerne imot nye tips!

blir 13cm bak 13 cm komponent sett foran. men hva slags diskant passer i e46 døra?

Rundt 1000kr foran og 1700 bak for infinity så jeg.

Brakketter til 13cm høytalere har jeg kjøpt.

Men hva er maks dybde på høytalerne? har lest 55mm her på forumet. men noen som vet nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært borti ein elendig selgar hjå bilstereospesialisten?

Du kunne vel ha bytta det ein koaksialparet til eit komponentsett av same merke og modell?

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Ellers er det nok fleire bra merker å velge imellom.

Eg liker polk, men da må du litt opp i pris

Dybden er kanskje litt i grenseland

Framme

Bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert audio system, men har ikke hørt så mye bra omtale av det enda.

Selgeren på i bergens avdelinga til bilstereospes.no, var ikke veldig interresert i å selge nei. virka som om de ville legge på fortest mulig.

Tenkte på en ting ang høytaler kabler, de som følger med høytalerne har jo som regel 3 ganger mere kvadrat. det gir vel bedre lyd. en annen ting er at om den nye spilleren gir ut mere watt enn den gamle, kan vel de tynne kablene brenne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginale kabler holder lenge.. men gi faen i høytalere bak og heller kjøp en forsterker til høytalerne foran.. diskanten må du jobbe litt med men er ikke så stort problem. er mye plast på den gamle som du fester den nye til.. lage hull og limer den fast er det letteste trur jeg.. bak så fikk jeg akkuratt ikke plass til høytalere som var 7 cm vis jeg husker riktig.. var hvertfall soundstream taratula 5,25 da fikk jeg ikke på dekslet uten å mose diskanten.. skal sette inn et alpine spr 13s som har en Depth: 55mm. dette passer da jeg kjøpte det av en på forumet som hadde brukt det i en e46 coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser de fleste bygger ca 5,5cm i dybden. Så da skal nok det går greit:)

Blir nok først 4 høytalere, deretter å sette på en forsterker vis. men min erfaring er at utgangen på spiller som regel er grei nok:)

Dekslene foran de 4 høytalerne og de 2 diskantene er bare rive ut? eller er det noen triks, pleier å være litt for kjapp og ødelegge plastik:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det:

pioneer deh 4200sd spiller

Infinity 5030cs komponent foran

infinity 5032i bak

Infinity hadde 30% større membren for bra bass og jeg har erfaring med at infinity spiller høyt og bra. Bygger 57mm i dybden, skulle vist gå greit i følge bilradiospes.

Spilleren hadde blått lys. Håper det går overens med bilens rød orangsje. Skulle gjerne ha bytte ut den stygge orangsje fargen som er i bilen org, men det er vel ikke så lett å få til?!

wu8k7vnv360a7152vp7c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...