Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en prosjekt tråd jeg. da bilen narmest har blitt et prosjekt.

Bilen har jeg hatt i 5år nå tror jeg.litt forsjelligt oppi men nå er det altså m30b35 me turbo. kommer til og legge ut litt bilder og spørre og grave om det er noe jeg lurer på.

Bilen slik den så ut før den ble kjørt inn i garagen pga turbo/manifoild og insugs bytte.Planen ble vist litt større da turboen jeg kjøpte var gåen og bilen ikke ville virke..

Hund216-1.jpg

i og me at jeg har kjørt med 520 understell så måtte det oppgraderes litt.

Har kjøpt inn m5 bakstell. handlet inn nye orginale skiver og redstuff klosser.Blir powerflex i travers og stabstag. K-mac justerbare i bærearmene. nye hjul lager skal i da det ene er "ødlakt" alt blir pusset ned og malt..

fremme har jeg handla inn Alpina b10 bremser som får nye orginale skiver og klosser. skal og kvitte meg med powerflex caster stag foringene da de ikke holdt særli lenge. skal prøve ut gsp sine denne gang.ellers powerflex i stabstag forann og.

Hjulbrønn er kappet bort da det skal fuel cell i bagasjerommet, fjernet 200kilo med anlegg og kabler,

tatt det lille som var av rust og tektylert hele bilen på ny.

Kommer til og legge opp bilder i hytt og pine :)

DSC01896.jpg

Skrevet

kjører på med litt bilder av demontering jeg:)

bilen netopp kjørt inn

prosjekt001.jpg

prosjekt003.jpg

Igang med demontering

prosjekt038.jpg

Trenger en god vask og tektyl

prosjekt037.jpg

prosjekt036.jpg

prosjekt035.jpg

prosjekt031.jpg

prosjekt028.jpg

og vips

prosjekt067.jpg

prosjekt066.jpg

prosjekt055.jpg

prosjekt058.jpg

Det sikkert 200kilo tunge anlegge må ut.

prosjekt051.jpg

prosjekt052.jpg

Var oss m3 yngve og hentet et m5bakstell som trenger litt kjærlighet

prosjekt047.jpg

ut me foringer.

prosjekt053.jpg

Diff pusset vasket og malt

prosjekt075.jpg

Trenger litt nye deler under.

prosjekt095.jpg

Bilen skal og stoppes. blir litt bedre en de orginale 520 bremsene som har stått på:S

prosjekt092.jpg

prosjekt089.jpg

Nye redstuff klosser og m5 skiver bak

prosjekt093.jpg

Bilen har og fått ny og større kjøler samt rørgang.

prosjekt068.jpg

slik ser det ut her. Hele prosjektet ble satt igang pga jeg ikke hadde noe turbo som fyngerte. som og mangler nå:(

prosjekt024.jpg

Nå blir det bare og vudere om det skal på k-sport dempere.men tjener ikke mye penger som lærling.ellers er det bare og få byttet det siste hjul lageret bak og montere bremser forann me nye klosser og skiver.

Nye bærearmer av casterstag me gs performence foringer da powerflex foringene smeltet av wastgaten:S

ellers har gsp shortshift blitt montert. ny eksos er laget.

sjer lite om dagen men mye er blitt jort og kommer ikke på alt.

Sikkert mye rot og vas her men men:D

Skrevet
Må i det minst legges ut en film av at M30 turbo fungerer, når denne ruller for egen maskin.

Ser bra ut denne bilen.

Ingenting er som m30 turbo ;)

Skrevet
Tøft prosjekt dette Gilje! Ser ut som du går grundig tilverks. Blir denne å se på noen treff i sommer da?

E alltid kjekt med litt lokale bimmers folk på treff :D

takk for det :) alltid kjekt og høre. kjørte en del me den i fjord, men alltid litt halv rusten :S

I sommer er den nokk ikke på veien da den skal settes bort når jeg har fått understell og slikt på plass.Skal prioitere andre saker og ting da jeg mangler litt penger :( og denne bilen har tatt for mye ;)

Skrevet
Hva er det man bruker får å brenne foringene egentlig. mine brenner bare i max 1 min med noe brennbart på #-o

Diesel og olje er en fin ting :) La det trekke litt, så får du skikkeleg fyr på det med en liten dasj bensin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...