Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, er det noen her som har gjort det?

noen formeninger om det skal være et problem, bilen er i utgangspunktet en m535.

takker for innspill!

Skrevet

Spørs hvordan S38 det er snakk om. E28 M5 er jo produsert, og den hadde en S38B35 med 280-290 hk mener jeg å huske. Så en slik motor skal det være mulig å få godkjent med understell fra samme modell (om ikke M535 er likt da, det aner jeg ingenting om). For alt jeg vet så finnes det kanskje Hartge/Alpina/AC Schnitzer modeller av E28 med mer hester enn M5'en ble levert med også, så i såfall så er det håp om å få godkjent med S38B36 eller S38B38 også, avhengig av hvor høy effekt disse eventuelt er levert med.

Skrevet

pratet med biltilsynet i tr.heim, og det som er problemet er de få hestene mer som er i s38'n... da tok jeg utgangspunkt i 3,6 litern.

men han nevnte at man kunne dra til Sverige å få den godkjent hos dekra der? var ikke klar over at dekra holdt til i Sverige, noen som har hørt dette før?

Skrevet
Trodde ikke de ekstra hk hadde noe å si så lenge du bruker bremsene fra donor bil. B7 alpina kom jo med 330hk så s38 b36 på 315hk burde jo kunne brukes iallefall.

og gå utifra alpina er det bare og glemme fikk jeg beskjed om da jeg snakka med biltilsynet sist ang godkjenning av min e28 med m106. for forskjellig svar hvergang jeg snakker med de :?

Skrevet

å ta utgangspunkt i Alpina er vel ikke rå nei.

men skulle tro at om man byttet til e34 m5 fjørbein og bremser så skulle det ikke være noe problem.....

men så lenge e28 ikke var levert med mer enn 286 hk fra BMW så er det ikke så enkelt. da må evt bilen typegodkjennes, dekra eller tüv.

Skrevet

Og når du har svidd av store trillebårlass med tusenlapper hos TÜV eller DEKRA og kommer til trafikkstasjonen, så kan de bare si "meh. Ikke godkjent"... For et fantastisk regelverk :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...