Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff....

Nå starter ikke min E36 318is. Har akkurat ladet batteriet. Jeg har litt i overkant halv tank med bensin. Har testet og det er gnist på pluggene. Bilen lugger på starteren, og den slår liksom ikke inn.

Skrevet

Har nå prøvd med startgass. Ja den startet men ikke allverden med futt, tok kvelden så for jeg slutta å tilføre startgassen.

Bilen er ikke kjørt på 5 dager, så siste turen var i 21 minusgrader.

Hva nå?

Skrevet
Har nå prøvd med startgass. Ja den startet men ikke allverden med futt, tok kvelden så for jeg slutta å tilføre startgassen.

Hva nå?

har du sjekka at det kommer bensin av bensinslangene ? kan lett sjekket bare skru av slangen ved siste skjøt ! enten så er den oppe ved fuelrailen, eller så er den nede ved bensinfilteret :) .

når du har fått av slangen, få en til å kikke på bensinslangen mens du setter deg i bilen og kinner, da skal det komme rikelig med bensin :) .

Skrevet

Tok av slangen på denne, ihvertfall det jeg tror er fuelrailen. Se bilde !

xbcyddmc43em13qtskvs.jpg

Det kom ikke noe bensin ut av den slangen da jeg drog den på tenninga.

Hva nå? Bensinpumpa?

Skrevet

Men, d ska da være 2 slanger.. inn og ut (retur) er hvertfall d på sekserne.. mulig d ikke er bygd likens på 4erne.. men sjekk uansett sikringa. Du ska høre en summelyd når du vrir om tenninga (ikke start, men vri over på siste hakk før startern går) vetke om pumpa sitter i tanken, eller ligger under. sjekk under dørkmatta i koffert) der finner du evt et deksel.

Skrevet

Hva nå?

har du sjekka at det kommer bensin av bensinslangene ? kan lett sjekket bare skru av slangen ved siste skjøt ! enten så er den oppe ved fuelrailen, eller så er den nede ved bensinfilteret :) .

når du har fått av slangen, få en til å kikke på bensinslangen mens du setter deg i bilen og kinner, da skal det komme rikelig med bensin :) .

jeg pleier å stikke bensinslangen i en colaflaske... da er du ikke avhengi av hjelp fra en kamerat.

Skrevet

Har da sett på sikringa, kraftstoffpumpe, nr 18. Den var hel!

Men jeg kan ikke høre noe surring i bensinpumpa da jeg starter opp bilen. Er det mulig at pumpen har fryst? eller må den byttes? eller kan jeg se etter noe annet, som kan være feil?

Skrevet

er noe led.nett der.. men, tror ikke pumpa di er der. uten at jeg ska si d for sikkert. Mine har ligget i tanken eller under bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...