Julian Sommer Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hei! Etter jeg byttet innsug på min E30 323i 1984, slår ikke starteren inn. Har sjekka at det er strøm på starteren og det er det! Og Releet slår inn (tikker). Men starteren går ikke rundt. Hva kan dette være? Sjekket ledninger, ikke funnet noen feil enda..
borgepett Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Står den lille ledningen som sitter mellom de to store på innslaget på plass?Den som skal gi beskjed til starter om å slå inn.Evt om du har skadet den når du skiftet innsug?Mål den mens en kompis vrir på tenninga,skal være strøm dær da.
footch Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hadde samme problemet, var den lille ledningen som "Borgepett" snakker om. Godt tips, sjekk alle lednigene på starteren
Julian Sommer Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Skrevet Februar 5, 2010 Den lille ledningen er grønn med en gul strek på. Hvis det er den som er problemet og jeg skal prøve å trekke en ny slik ledning fra dynamoen, hvor skal den kobles inn? Tusen takk for hjelp
borgepett Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Den skal ikke kobles til dynamo,den kommer fra tenningslås.Prøv å måle den slik jeg fortalte tidligere,er det ikke strøm når en vrir nøkkel til start,har du brudd på kabel.Da bør det være greit å finne bruddet,å rep det.
borgepett Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 PS:det går å kortslutte på starter å se om den slår inn,men da bør du vite hva du gjør.Da kortslutte du mellom hovedstrøm inn på innslaget å den lille ledningen(eller der hvor den lille skal stå på innslaget),da skal starter slå inn.(med tenningen på selvfølgelig)
Julian Sommer Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Skrevet Februar 5, 2010 PS:det går å kortslutte på starter å se om den slår inn,men da bør du vite hva du gjør.Da kortslutte du mellom hovedstrøm inn på innslaget å den lille ledningen(eller der hvor den lille skal stå på innslaget),da skal starter slå inn.(med tenningen på selvfølgelig) Sorry, jeg mente selvfølgelig starter.. Ikke dynamo. Skal prøve å måle. Men hvis det ikke er strøm i den, hvor skal den gå, så jeg får lagt opp en ny ledning? Fra starter til rele? Og fra rele til tenning?
Julian Sommer Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Skrevet Februar 5, 2010 I dag kom all bensinen min ut av luftfilteret..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå