dynamal Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Skrevet Desember 22, 2010 Nå har jeg solgt 523`n igår og kjøpt meg en 520iat, og gjett hva? Akkurat samme feil med denne!! Er det tilfeldig eller dette en svakhet på disse? Er det en måte å fikse dette på for å unngå at det skjer? Ingen andre som har dette problemet med e39?
VegarV Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Har samme problem med min e 38. Kommer som regel etter vasking av bil og minusgrader. Er vel vel noe vann som tiner og fryser igjen inne i dørlåsmekanismen...Jeg tok bilen min inn på verkstedet på jobben å tørka den over natta. Da var det ikke noe problem lenger.
Tom K Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Her er det kun varme som hjelper ja, inn i varm garasje over natta .
dynamal Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Skrevet Desember 22, 2010 Ok, men er det ikke noe som burde smøres eller noe for å forebygge dette?
Tom K Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 unngå å vaske når det er minusgrader, du kan jo prøve med siliconespray, vet ikke om dette hjelper noe, jeg hadde samme problem med min 523ia etter at jeg vasket den for noen uker siden,
bjalle Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Ha en tørrball i bilen vinterstid som trekker til seg fuktighet,bruk også en kupevarmer i 24 timer så får du tørket skikkelig i dørene,bare en varm garasje hjelper ikke særlig så lenge det er kalt ute blir kondens i dørene uansett hvis ikke det er tørket skikkelig opp.Problemet forsvant på min da jeg gjorde dette.
Speedy_G Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Har hatt akkurat det samme problemet på min 528i denne vinteren. Når det var kaldt og fuktigheit ute, så fryste dørlåsen seg. Fekk opp døra, men for å få den igjen så måtte eg starte bilen og vente til den hadde blitt tilstrekkeleg varm før eg fekk døra igjen. Men fekk eg den først igjen, så fekk eg ikkje den opp igjen. Så måtte gå ut på passasjersida. Løysninga på mitt problem var veldig enkelt.. Dørpakninga var øydelagt ved låsen, så eg bestilte ny på GS Bildeler og fekk montert på denne. Og har ikkje hatt problemer med døra sidan. Og det har vore både kald og fuktig den siste veka. Så det er mitt tips, sjekk dørpakningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå