Gå til innhold

Prob. med sentrallås, el.vindu og interiørlys - LØST-

Breitling
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt noe rart med elekronikken i de siste par mnd, primært innvendig. Har kommet så langt som at jeg tror at disse feilene har en felles synder, men er ikke sikker. Problemene er:

1. Sentrallås virker ikke hele tiden, som oftest går det bra å låse bilen med senderen, men når jeg trykker på knappen for å låse opp, så blinker bare alle retningslysene 2 ganger, men låsepinnene spretter ikke opp. Låser opp med nøkkel, men den låser seg automatisk igjen Åpner jeg passasjerdøra et par ganger og smeller den igjen, så funker låsene som normalt igjen (som oftest). Er veldig periodisk at dette skjer.

2. El. vindu har en tendens til å ikke fungere de første minuttene etter at jeg starter bilen, men ordner seg etter litt kjøring. Her også så kan det hjelpe å åpne og lukke passasjerdøra for å få el.vindu til å fungere. Dette skjer også bare av og til

3. Et litt sjeldnere problem. Kjører jeg på litt ujevnt underlag, så blinker interiørlysene. Blinkingen følger underlaget på en måte. Skal også sies at de gangene at bilen ikke vil låse seg med senderen/nøkkelen, så står også interiørlysene på konstant, akkurat som om at dørene ikke er lukket.

Har kommet frem til at det kan være noe i passasjerdøra som forårsaker dette, en form for bryter eller noe, men jeg kan ikke se noen "pressbryter" noe sted (bryter som skal presses inn når døra lukkes). Husker på Coupé´n min at jeg fikk bytta en microbryter pga at senkefunksjonen på vinduet når døra åpner/lukkes ikke funka. Er det noe slik bryter på Sedanen?? Isåfall, kan det være denne som ødelegger livet mitt om dagene :shock:

Noen DIY for å bytte denne??

Takker dere for alle svar som måtte komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av de samme problemene selv på min sedan. Har hørt at det kan være et komfort-rele som er problemet. Sitter visst under ved rattet.

Et annet tips jeg kom over fra et utenlandsk forum, var at det kunne være en pin-kontakt som hadde irret eller dårlig kontakt/rust. Denne sitter i sjåfør-døra, eller rett innenfor sjåførdøra. Skulle følge strømpa med ledninger mellom dør og kaross. Er visst en tendens til å komme inn fukt. Bytte/rense disse pins, og problemet skulle være borte.

Jeg har ikke kommet så langt til at jeg har sjekket ut dette ennå, alt for kaldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Hei.

Nei, har ikke forsket så mye mere på det, men har kjøpt inn en ny microbryter til passasjerdøra. Mistenker at det er denne som forårsaker mye av problemene. Bryteren kostet vel 400,- hos GS.

Skal si ifra når jeg har fått testet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da var alle elektriske feil utbedret etter mye "googling".

Den mikrobryteren inne i døra som jeg byttet var ikke defekt likevel, jeg var vist bare heldig at det fungerte en liten stund, men etter noen dager kom problemene tilbake.

El.vindu som ikke fungerer, eller fungerer av og til, begynn med denne DIY

http://www.blackrosetech.com/gessel/2010/01/16/bmw-325-e36-comfort-relay-fix

Feil med sentrallås, interiørlys som blinker, alarm som går av og til osv

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=48129&start=0

Senderen til sentrallås/alarm slutter å fungere, hvordan resette/kode

Håper dette hjelper noen av dere der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...