Slepphendt91 Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hei! Jeg fikk min første bil for ca 4-5månd sia. Den var i tipp topp stand når jeg kjøpte den, men nå har jeg noen rare problemer som jeg ikke finner ut av. Når jeg gasser så går turtallet opp så og si som normalt men den akselerer ikke sånn som den gjorde og når jeg gasser så høres det ut som ei sjekte eller en traktor...?? Når jeg endelig begynner å bli litt fart så "lagger" den av og til. Akkurat som noen trykker på gassen i et halvt sekund så den hopper litt. Dette er ufattelig irriterende fordi jeg har ikke peiling på bil i det hele tatt! Det tar lengre tid for den varmer seg opp også btw. Trenger seriøst hjelp. Takker for alle innspill!
dagerik Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Hei!Jeg fikk min første bil for ca 4-5månd sia. Den var i tipp topp stand når jeg kjøpte den, men nå har jeg noen rare problemer som jeg ikke finner ut av. Når jeg gasser så går turtallet opp så og si som normalt men den akselerer ikke sånn som den gjorde og når jeg gasser så høres det ut som ei sjekte eller en traktor...?? Når jeg endelig begynner å bli litt fart så "lagger" den av og til. Akkurat som noen trykker på gassen i et halvt sekund så den hopper litt. Dette er ufattelig irriterende fordi jeg har ikke peiling på bil i det hele tatt! Det tar lengre tid for den varmer seg opp også btw. Trenger seriøst hjelp. Takker for alle innspill! Bør flyttest til rett plass(teknisk), så kansje du får hjelp! Beklager at jeg ikke kan hjelpe
BMWentusiasten Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Hei Denne tråden må nok flyttes til teknisk ja. Dette problemet har jeg vært borti på en av mine tidligere BMW'er. Dette kan være en "typisk" LMM (luftmengemåler) el.evnt den sensoren på eksosen som jeg nå har glemt hva heter. Er disse ute av balanse kan du få problemer som du nevner. Ettersom du selv hevder at du ikke kan mye bil, så anbefaler jeg en diagnose på et verksted (helst BMW verksted ettersom at du er ute etter en diagnose og ikke bytting av en enkel slitedel). nevnte du hyppigheten på dette problemet?
Slepphendt91 Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 HeiDenne tråden må nok flyttes til teknisk ja. Dette problemet har jeg vært borti på en av mine tidligere BMW'er. Dette kan være en "typisk" LMM (luftmengemåler) el.evnt den sensoren på eksosen som jeg nå har glemt hva heter. Er disse ute av balanse kan du få problemer som du nevner. Ettersom du selv hevder at du ikke kan mye bil, så anbefaler jeg en diagnose på et verksted (helst BMW verksted ettersom at du er ute etter en diagnose og ikke bytting av en enkel slitedel). nevnte du hyppigheten på dette problemet? Okei, jeg lagde profil i dag så er ikke helt stødig her inne Hyppigheten på problemet er hele tiden. Det er ikke mulighet for å kjøre bilen 1m uten å merke det. desverre... Skal bestille time på verksted på mandag Takk for hjelpa begge 2
Rumenimu Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Hva med clutchen? eller så kan det være girkassa.. er den slik når du ruser`n eller bare i fart? Er slik når du ruser`n er det motoren, er det kun når du kjører er det nok noe med drivverket..
bunshi Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Hatt samme problemet selv, og da var det luftmengdemåleren. Og; går den på alle sylindre da?
Rannem Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Sjekk etter sprekk i innsugsbelgen. Den som sitter etter luftmengdemåleren og filterboksen. En gummi slange med ca 10 cm diameter. Denne pleier å bli morken, gammel og få hull i seg. Bilen vil da trekke falskluft (ekstra luft). Da "jukker" bilen seg opp i fart.
Scampi Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Sjekk etter sprekk i innsugsbelgen. Den som sitter etter luftmengdemåleren og filterboksen. En gummi slange med ca 10 cm diameter. Denne pleier å bli morken, gammel og få hull i seg. Bilen vil da trekke falskluft (ekstra luft). Da "jukker" bilen seg opp i fart. Stemmer det. Touringen min hoppa som en kenguru i første gir, og var en smule rar i de andre girene. Byttet belgen og bilen var som ny.
Rannem Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Sjekk etter sprekk i innsugsbelgen. Den som sitter etter luftmengdemåleren og filterboksen. En gummi slange med ca 10 cm diameter. Denne pleier å bli morken, gammel og få hull i seg. Bilen vil da trekke falskluft (ekstra luft). Da "jukker" bilen seg opp i fart. Stemmer det. Touringen min hoppa som en kenguru i første gir, og var en smule rar i de andre girene. Byttet belgen og bilen var som ny. Ja, akkurat som jeg skulle beskrevet det selv Så ut som en tulling når jeg skulle gi på ut av kryss o.l. Spessielt i 1. gir, ikke like ille i de andre girene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå