Gå til innhold

facelift/ preface motor. best å bygge turbo på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :D

jeg har en m20b25 preface og en m20b25 facelift motor. lurer på om det går å ta det beste fra begge motorene og sette sammen til en motor. har lyst å bygge turbo motor, og har hørt at det og ta stempelene fra facelift og sette i preface så får jeg lavere komp. men vet ikke om dette er riktig.

bare lurte på om noen som vet om dette stemmer, og om det er andre ting som er bedre på en av motorene.

takker for svar :)

Skrevet

Facelift-motoren har lavere komp og egner seg dermed bedre til turbobygg. Skal man derimot bygge sugemotor så velger man pre-facelift.

Skrevet

ok. men hvor mangen hester tror du jeg kan hente ut på orginal innmat? vil at det skal være holdbart.

Skrevet

Bruk facelift motoren, 8.8-1 i komp på den, på preface er det 9.4-1 i komp. Går an å bygge på turbo på den også, det har jeg planer om. Orginal facelift motor med dyser fra m30b35 f.eks så kan man vel kanskje lade ca 1kg, da er man vel opp i 200 hk pluss pluss. Mange forskjellige oppsett det går an å bruke her da, mange som gjør det forskjellig, så det er vel egentlig bare å kaste seg ut i det og forske litt på egenhånd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...