|Ole| Skrevet Februar 6, 2010 Share Skrevet Februar 6, 2010 Hei folkens. Eg slite fortsatt med min m20 b20 i min E30. Har fått tetta litt falskluft osv men bilen vil fortsatt ikkje opp på turtall.' Dvs igår gjekk den som den skulle, idag når vi starta den gjekk den som den skulle men så virka det som att når den fekk litt sirkulasjon og blei heit så blir den strupa av eit eller anna... Det eg ikkje har vert ute for før er att når vi kveler LMM og gjer gass så får vi den opp på turtall igjen, dvs vel da sei att den får mindre luft? Er det for lite bensin inne i bildet her, rett og slett kondens eller lignende? Nokken som veit ? Eg har lyst å kjøre E30 igjen, lei av Ascona C Takker på forhånd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 6, 2010 Share Skrevet Februar 6, 2010 jeg vet ikke veldig mye om bil, helt ærlig, men for å prøve å hjelpe deg siden jeg vet hvordan du har det, så kan du prøve å bytte "fjæra" under rotoren i fordeleren. Det er denne som er turtalls-sperre på disse motorene, og jeg fikk også tips om å sjekke denne, siden E30'n min heller ikke går ordentlig opp på turtall. Den bare "kutter" når jeg gir for mye gass. Håper du får ordnet det hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2010 Hei folkens.Eg slite fortsatt med min m20 b20 i min E30. Har fått tetta litt falskluft osv men bilen vil fortsatt ikkje opp på turtall.' Dvs igår gjekk den som den skulle, idag når vi starta den gjekk den som den skulle men så virka det som att når den fekk litt sirkulasjon og blei heit så blir den strupa av eit eller anna... Det eg ikkje har vert ute for før er att når vi kveler LMM og gjer gass så får vi den opp på turtall igjen, dvs vel da sei att den får mindre luft? Er det for lite bensin inne i bildet her, rett og slett kondens eller lignende? Nokken som veit ? Eg har lyst å kjøre E30 igjen, lei av Ascona C Takker på forhånd... Takker for tipset Fleire? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2010 kan legge til att eg har prøvd anna BTR, LMM, sjekka innsugs belgen, skal gå litt meir nøye over med startgass men ser ikkje ut til å vere falskluft... Eg har ikkje prøvd anna pumpe eller kondens fjerner, kan dette vere grunnen? Bilen har jo stått i nesten 2 år...Er ikkje samme motor, motor gjekk som den skulle når den blei tatt ut av anna bil... ingen som har forslag? Fliid? Kor er du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2010 .......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 ingen som har eit vetig tips til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Tja kan jo være litt div,men ettersom du må strupe tilførselen av luft før LMM for at den skal virke vil eg tro at den fortsatt får falskluft etter LMM. Da vil den jo ikke åpne spjeldet på LMM så mye som lufttilførselen tilsier. Er den litt mer stabil og funksjonell ved kald motor virker det overnevnte enda mer sannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2010 Så det er meir sannsynleg med falskluft enn att det er mangel på drivstoff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 VegardE30 fant feilen, styrestrømmen på starteren var ikkje kobla til...vi trudde ikkje att den hadde nokke å sei på tenninga når bilen gjekk men det har den tydlegvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå