Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som kan fortelle meg hvorfor tempmålern på instrumentet viser veldig lav temperatur på motor? Skiftet termostat men hjalp ikke. Motoren ser ut til å ha fin driftstemp, men målern ligger veldig lavt.

Magnus

Skrevet

Har du målt temperaturen på motoren ved hjelp av en ekstern måler, siden du sier at det ser ut til at motoren har fin driftstemp?

Kan jo være at selve tempføleren som gir signal til instrumentet ikke er helt bra da.

Skrevet
tore diesel har nok det riktige svaret i denne tråden gitt;)

enig i det! men får han ikke varme inni bil så tviler jeg på at det er dette som er tilfellet! og vist termonstaten står åpen hele tiden vil han heller ikke få temp på motoren

Skrevet

Ikke sjekket med ekstern måler.

Plukka ut gammel termostat og denne var helt fin. Satte i ny termostat som er for norske forhold. Ny kjøleveske Fikk den og. Får også varsel når det er for lite kjøleveske. Så alt ser ut som det er i skjønneste orden.

Men instrumentet viser kald motor. Målern går opp på maks på den blå skalaen før termostaten slår inn og da faller målern til bunn igjen. Fin temp inne i bil og det ser og "føles" ut som motor trives.

Tenker du har rett tore. Hvor sitter denne følern? Trudde de følerne var bombesikre jeg?

Magnus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...