Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var vel en godkjent som var til salg på finn.no for en stund siden. dog tror jeg personlig at du kommer til å slite litt med å få det godkjent. vet ikke på hva slags grunnlag den på finn.no var godkjent, men det fantes smutthul før som nå er tettet.

kontakt Vegvesenet før du begynner ihvertfall.

Skrevet

Trur ikke det skal være noe problem å få godkjenne M60B30 i E30.. Kanskje de er vanskelig siden den aldri har vært levert i den bilen..

Men om biln har rekkesekser fra fødseln så er M60 motorn bare 29kg tyngere enn seksern, så om du dytter batteriet i bagasjerommet så går det ikke utover akselvektene i vognkort.. Å 3 litern er 215hk, det er ikke MYE mere enn 170 som i 325.. E30 sport evo 2.5 kom vel med 238? og så lenge du oppgraderer bremser osv til noe som passer effekten så..

men man vet jo aldri.. BT kan være noen trangsynte rassh*l! :P Skriv en søknad og send til BT og be om at den behandles av SFOOR, så venter du og ser hva de mener. :)

Har tenkt litt på det samme og skrev faktisk en søknad idag :P

Skrevet

Stemmer dette, søk først.

Men regelverket tilsier at du ikke kan endre maksimale tillatte akselvekt. Det er ikke mulig å endre maks tillatt totalvekt lenger. Men et tips er jo å jukse litt med bensinnåla. Flytt batt bak som nevnt, kast ut isolasjonen i motorrommet. ;)

Skrevet

Trur det skal gå veldig bra med vekta om han flytter batt. og hiver ut spylerveske dunken når han kjører den på vekta :P plukk av tårnstag og div vekt som ikke MÅ være der :) De vil ikke endre på akselvekter uten dokumentasjon fra enten BMW selv eller tüv på at forstilling/chassis tåler dette..

Skrevet

Fikk akkurat svar på mail jeg sendte til SS Preformance, har rådført meg litt med de siden de har god peiling på godkjenning av ombygde BMW'er.. de mener at BT ikke kommer til og godkjenne bilen med V8 uten og gå igjennom TÜV :( Selv ikke 3 litern.. TÜV koster ca. 35.000 +mva +frakt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...