Ous3rn Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Lurer på om det er mulig å få godkjent motorbytte i e30 til m60?
JulianS Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Det er vel fullt mulig, det virker som om det ikke er noe roblem så lenge effekten ikke stiger over 300 hk...
S.Hafsmo Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 det var vel en godkjent som var til salg på finn.no for en stund siden. dog tror jeg personlig at du kommer til å slite litt med å få det godkjent. vet ikke på hva slags grunnlag den på finn.no var godkjent, men det fantes smutthul før som nå er tettet. kontakt Vegvesenet før du begynner ihvertfall.
kentivar Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Trur ikke det skal være noe problem å få godkjenne M60B30 i E30.. Kanskje de er vanskelig siden den aldri har vært levert i den bilen.. Men om biln har rekkesekser fra fødseln så er M60 motorn bare 29kg tyngere enn seksern, så om du dytter batteriet i bagasjerommet så går det ikke utover akselvektene i vognkort.. Å 3 litern er 215hk, det er ikke MYE mere enn 170 som i 325.. E30 sport evo 2.5 kom vel med 238? og så lenge du oppgraderer bremser osv til noe som passer effekten så.. men man vet jo aldri.. BT kan være noen trangsynte rassh*l! Skriv en søknad og send til BT og be om at den behandles av SFOOR, så venter du og ser hva de mener. Har tenkt litt på det samme og skrev faktisk en søknad idag
Robbi3 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Stemmer dette, søk først. Men regelverket tilsier at du ikke kan endre maksimale tillatte akselvekt. Det er ikke mulig å endre maks tillatt totalvekt lenger. Men et tips er jo å jukse litt med bensinnåla. Flytt batt bak som nevnt, kast ut isolasjonen i motorrommet.
kentivar Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Trur det skal gå veldig bra med vekta om han flytter batt. og hiver ut spylerveske dunken når han kjører den på vekta plukk av tårnstag og div vekt som ikke MÅ være der De vil ikke endre på akselvekter uten dokumentasjon fra enten BMW selv eller tüv på at forstilling/chassis tåler dette..
kentivar Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 googlet misab 5-1325 og fant ut at de er til 2x45DCOE gassere.. vet ikke om det er samme flens på solex, weber og dellorto?
kentivar Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Fikk akkurat svar på mail jeg sendte til SS Preformance, har rådført meg litt med de siden de har god peiling på godkjenning av ombygde BMW'er.. de mener at BT ikke kommer til og godkjenne bilen med V8 uten og gå igjennom TÜV Selv ikke 3 litern.. TÜV koster ca. 35.000 +mva +frakt..
S.Hafsmo Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 og de trenger ikke godkjenne det selv om du har tuv papirer på den. og uansett, hvem vil vel ha b30 uansett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå