Gå til innhold

BMW E30 M3 med S50B32


BmwKlovn
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer at man ikke får godkjent e30 med over 300 hk. men det er andre regler som gjelder for M3 bilene. dem får du godkjent av en eller annen merkelig grunn. har vært mye diskusjon rundt det her i området. men vi bor i norge, og norske myndigheter er bare en stor gåte. desverre.

Det er litt rart at du vet dette så sikkert siden hele ryktet startet med at jeg sa at det bør være mulig å få godkjent E30 M3 med opp til 340hk. Såvidt jeg vet har ingen faktisk prøvd dette. Det var også jeg som godkjente min E30 med S50 i fjor og dermed åpnet opp for at bla de to bilene i Telemark ble godkjent.

føre jeg begynte å sette i s50b32 i bilen min så søkte jeg på biltilsynet først.. fikk da svar med ja. hvis jeg godkjente den på dekra el tuv først... men så lett blei det ikke..

jeg godkjente min 86mod e30 325i med s50b32 på dekra i tyskland med hjelp av stig johansen..

så skulle jeg godkjenne den i norge uka etterpå.. det var ikke like lett.. de fant ingen feil med bilen men fikk da beskjed av biltilsynet att max hk for e30 var satt til 300hk og e30 m3 var 330hk..

jeg ville ikke gi meg så lett så jeg og stig hadde flere samtaler med biltilsynet om s50b32..

vi mener att siden dekra har godkjent den så burde det være bra nokk dokumentasjon.. men det mente ikke biltilsynet.. de ville ha bedre dokumentasjon..

til slutt blei jeg drittlei av å ha begjering på bilen så jeg slang i en s50b30 motor i bilen å godkjente den samme dag.. så i det norske vognkortet mitt er den godkjent med 210kw og 3liter nå.. har dekra papirene mine ennå så med tida til hjelp skal jeg få godkjent den i norge som 3.2liter..

jeg har ikke fått hjelp av andre enn stig johansen til min godkjenning!

etter hva jeg vet så er bare min godkjent med s50b30 i telemark..

ståle sin er ikke godkjent ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt mere info om bilen, det var jeg som kjøpte den og hentet den hjem til norge sammen med helge.

bilen var da vi kjøpte den en 2 eiers bil. daverende eier ,en inder, hadde kjøpt bilen som ett samleobjekt, han hadde brukt 3 år på og istandsette bilen , og hadde da skillt bilen i atomer og byttet alle foringer og slitedeler, da han skulle montere den igjenn etter lakkering manglet halvparten av delene, bla dasjbord, så alt dette måtte han bestille nytt fra tyskland, alle lister og gummilister er nye, bilen er original rød, men han hadde sjekket opp at dette skulle være den eneste e30 m3 i europa med denne lillafarge.

tidligere eier hadde da en internettkafe som gikk veldig dårlig og han hadde behov for kapital, så bilen måtte selges. han stod og grinte da jeg kjørte avgårde med den.

jeg kjørte da 200 mil med bilen, og den var som å kjøre en spritny bil. fast og fin.

den som kjøper denne bil, får seg ett smykke som han/hun vil ha glede av i mange år..

lykke til med salget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, må bare si at interessen min av å handle bil av deg ikke lenger er til stede med denne oppførselen, useriøs selger! Visst du tror jeg skal stjele denne bilen av deg bare fordi jeg spurte om litt info som er vanlig å gjøre, mener jeg at du bør låse bilen inne å beholde den selv.

sorry also, trudde dette var en seriøs annonse jeg! Håper andre medlemmer ikke har sånn oppførsel

Lykke til med salget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knertn: jeg er på vakt når det gjelder denne bilen, noe du også hadde vært om den var i ditt eie. når jeg da får 3 telefoner samme kvelden som ditt inlegg kom, med at jeg bør passe ekstra på, begynner jeg å lure litt. mennesker synes dette var en smule rart. har vært en tyveribølge av bmw i mitt distrikt den siste tiden. Spesielt M3. så det er ikke rart jeg reagerer som jeg gjør. men bilen er nå et helt annet sted, så jeg behøver ikke tenke mer på det. ikke personlig ment mot deg, men hele greia virket bare litt mystisk. så om tipsene er falske, beklager jeg selvfølgelig dette på det sterkeste. Takk for interessen av bilen. mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er greitt :D viss det har seg sånn, da var det maks uflaks for både meg å deg og dårleg kommunikasjon som førte til litt "dårleg" stemning mellom oss :( dette er glemt fra min side, håper du kan glemme det også, må bare si at bilen din er skikkeleg flott og jeg er ikke tenkt til å stjele den:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vurderer å kanskje selge min e39 2003 mod 530d med full m-pakke.

Svart sedan som har rullet 128000km. strøken bil som er godt ivaretatt og er som ein drøym å kjøyre.

Alt fungerer. nylig tatt storservice.

Tenker tanken på å selge/bytte da drømmen alltid har vært ein E30 m3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...