Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funderer på å kjøpe en 1993 530iA.

I følge eier slurer den på 1 å 2 gir, pluss at den går i nødmodus.

Har ikke sett eller prøvd bilen enda.

For meg høre dette kanskje ut som en gåen converter eller dårlig olje/tett filter.

Har dere noen tanker om hva dette kan være? Kjente problemer kanskje?

Takker for svar :)

Skrevet

begynn med en diagnose ihvertfall. vet folk som har hatt problemer med at den går i nødmodus, hvor problemet var gåen lmm.

om den slurer så hører det for meg ut som brente clutcher.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har nå hentet denne bilen og fått testet litt.

Han sier han fikk problemer med kassa etter et oljebytte, så jeg lurer på om han ikke har gjort dette korrekt (gjorde det vist selv).

Den går nå ikke i noen gir fremover, men i revers slår den til meget hardt (slik at den kveles).

Noen innspill?

Skrevet

vet ikke om det er samme som på 540, men den sliter ihvertfall med noen plastkuler i girkassen som fungerer som "no return" ventiler. Disse slites og detter igjennom hullet de skal tette og da får du mange merkelige problemer.

om han har byttet girolja selv kan vel dette godt være årsaken. har sett flere her på forumet som har gjort det samme og ikke fått bilen bra igjen etterpå. problemet ligger somregel i at man ikke får fyllt converteren.

jeg tror jeg ville levert bilen til et verksted og fått de til å bytte olja på nytt. kan spare deg for mye jobb og problemer.

• 6 months later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...