stenils2 Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Har problemer med koking og får ikke varme i varmeapparat. Bilen er en e34 m20 motor. Har prøvd uten termostat og luftet,men koker selv når instrument viser norm temp. Virker som det er dårlig sirkulasjon et sted. Vannpumpe er også byttet. Hva kan være galt...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Høres ut som en topp-pakning som er gåen. Nå ser jeg ikke helt for meg en m20-motor, men mener å huske at noe slikt kan oppstå om det kommer luft i systemet. Hos meg sprakk toppflensen. Brukte veldig lite vann ås det var ikke lett å finne ut av det. Hadde litt vannansamling rundt selve flensen. Hadde ikke probs med koking, men det var ikke varmt i bilen. Heldigvis en del som er mye rimeligere og lettere å bytte enn topp-pakningen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stenils2 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2010 Har 2 like biler med samme motorer i, og har samme problemet med begge. motoren går fint og trur ikke det har noe med toppakningen å gjøre. Det virker som om at vannet ikke vill sirkulere gjennom motoren og varmeapperatet. Det er en bmw 520i e34 med m20 motor. det er en 1988mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Det har ikke kommet urenheter i vannet som tetter igjen radiatoren da? Kan muligens lønne seg å kjøre full rens på den, men ikke glem å tappe av vannet på undersiden av blokken og. Det glemte jeg:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stenils2 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Om det skulle være toppflensen så er den på andre siden av blokken. Slangen mellom radiator og blokk går inn på blokken via flensen. Tappemutteren på selve blokken sitter på undersiden litt bak. Har dessverre ikke bilder av den her, men du finner den på http://www.bimmerdiy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stenils2 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2010 hvilken funksjon har denne egentlig? vannet går igjennom denne og til varmeapperat registeret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Det tør jeg faktisk ikke svare på. Er en motor jeg i bunn og grunn ikke har vært så alt for mye borti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Har undersøkt litt og det jeg kan kommer fram til er at det enten er en fordeler, til sirkulasjon av kjølevann, eller et spjeld for å styre gjennomstrømming av vann til viften. Ta en titt på http://www.gsbildeler.no. Logg deg inn på nettbutikken og se litt rundt der. Finner fort ut hva som er hvor på de tegningene. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JIMVP Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 jeg kommer hjem nå i uka eller nermere helgen for å bytte noen bremseslanger på e36n min.. kan hjelpe deg med luftig da.. er ganske sikker på at det er det som feiler den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stenils2 Skrevet Februar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2010 Takk for hjelpen SeiKo:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Februar 10, 2010 Share Skrevet Februar 10, 2010 den ventilen er for å regulere varmen inne i bilen. svin dyr liten sak som pleier å henge seg opp. siden bilen din koker selv om temp måler står på norm . er det ganske sikkert at det er luft i systemet. sjekk også alle slangene om de er satt på helt , så de ikke lekker, du kan og sjekke inn på radiatoren da disse plaststussene har en tendens til å sprekke og dermed dra inn luft i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Takk for hjelpen SeiKo:) Ingen årsak. Glad jeg kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå