frankeee Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Heisann. Har eit BMW 318 is, 94 modell.. Bilen har gått veldig bra fram til no. Men den sisste tida har den begynt å tulle litt.. Plutseleg så "dabber" den av på ein måte.. Eksempelvis: Eg kjem køyrande i 80 km/t og gir gass, plutseleg stopper den å gi gass eit lite øyeblikk. So gir den gass igjen. I tillegg så "hoster" den veldig på tomgang av og til. Nokon som kan hjelpe? setter pris på svar!
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Hadde tilsvarende problem på min 316. Jeg kjørte dyserens på tanken og ble kvitt problemet for en stund.
frankeee Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Skrevet Februar 8, 2010 Kondens? Kan det vere ein mulighet for eller?
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Ikke umulig, men hør med en mekaniker om det er trygt før du tømmer kondensfjerner på. Skal visstnok ikke være helt bra for nyere biler.
Muztang289 Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Hadde dette problemet på min elskede E30 316i.. Selvom jeg brukte 1 liter kondensfjerner i uka, så fungerte det veldig bra, og dette problemet ble borte.. =) Edit: Men, dette er bare en miderligtidlig løsning da, burde være noe som kan hindre dette..?
frankeee Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Skrevet Februar 8, 2010 Så du trur det er det som kan vere årsaken? Luftmengdemåler/massemåler, tomgangsregulatoren kan vere eit alternativ?
Muztang289 Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Så du trur det er det som kan vere årsaken?Luftmengdemåler/massemåler, tomgangsregulatoren kan vere eit alternativ? Jeg hadde absolutt samme problem som det du beskriver.. Plutselig så dro bilen dårlig, eller ikke idet hele tatt av og til, også plutselig koblet den inn igjen.. Merket at om dette skjedde, og jeg ruset motoren opp på litt høyt turtall, så fikk jeg kondensen litt ut ifra systemet, og den ble borte noen min.. Men, etter at jeg startet med kondens, så ble dette problemet aldri til å oppleve igjen.. Så jeg anbefaller å prøve med kondensfjerner, jeg brukte Biltema sin OFTE, da denne er billig, og du får mye for pengene.. 25 kr for en liter om jeg husker riktig? Sleit SYKT mye med denne bilen med kondensproblem.. Kanskje svakhet hos enkelte 4cyl motorene? En ting jeg husker godt.. Hadde en kompis som satt på, også skjedde dette flere ganger, og han syntes det var som om jeg hadde turbo på bilen, fordi ved feks 2.gir, og lå vel kanskje i 40 km/t, og om jeg ga bånn, så dro den dårlig, og når den fikk litt turtall og kondensen "ble borte" så skøyt den avgårde.. Var nesten litt kult, da man satt å ventet på et "kick" =p
frankeee Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Skrevet Februar 8, 2010 Ja, det er akkuratt det problemet som du beskriver.. Turbo ja, hehe. Eg synes ikkje det er noko stas, når eg skal svinge inn på ein vei, så får eg ikkje "gassa opp" i fart om du skjønner. Får prøve kondensfjerneren då og satse på at det hjelper. Forferdeleg irriterande greier!
urgem3 Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 må prøve med hostesaft på hostingen og paracet på dabbinga
Muztang289 Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Ja, det er akkuratt det problemet som du beskriver.. Turbo ja, hehe. Eg synes ikkje det er noko stas, når eg skal svinge inn på ein vei, så får eg ikkje "gassa opp" i fart om du skjønner. Får prøve kondensfjerneren då og satse på at det hjelper. Forferdeleg irriterande greier! Godt og høre.. Da er det ganske sikkert samme problem.. Prøv med "hostesafta" som urgem3 sa, det vil hjelpe! Som nevnt tidligre, Biltema safta fungerer fett! ;-D Gi oss tilbakemelding da!
blast Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Men nå skal man være litt forsiktig med slik tradisjonell kondensfjerner man får kjøpt ved biltema og bensinstasjoner og liknende. Disse fjerner ikke kondensen, men skiller den fra bensinen. Dette vil da samle seg opp og fryse til en is-klump som til slutt setter seg fast og ødelegger bensinpumpa... Et merke som heter Tec7 med en variant som heter Tunap bensinrens er den beste løsningen for å bli kvitt kondens. Eller da West-Frost. Helst Tec7.
borgepett Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Helt trygt å bruke kondensmiddel på alle kjørertøy.Vil anbefale å bruke isopropanol,den tar fukten med seg ut.Et annet gammelt å velkjent tips,er å aldri kjøre om vinteren med lite bensin på tanken.Det er der kondensen kommer fra.
blast Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Men greia er det at har man først begynt med kondensfjerner, må man også fortsette å bruke det. Dette er ihvertfall det vi har som regel ved Elverum Auto.
borgepett Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Det er bare tøv.Går ikke an å venne motor/drivstoffsystem til noe som helst.Enten har du kondens å fjerner den,eller så har du ikke.Driver en god del med brøyteutstyr,å der får vi ikke problemer så lenge du ikke parkerer med lite på tanken.Å får vi kondens,holder det med litt iso så er problemet borte.
frankeee Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Skrevet Februar 9, 2010 Skal stad og sjekke luftmassemåleren imorgon, har ein mistanke om at det kan vere den som trøbla. So får vi sjå kva som skjer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå