Gå til innhold

bmw e36 320ia prosjekt

Turtiss
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi!, kan vel lage en tråd om bilen min og...

Kjøpte meg en 92" BMW 320ia Coupe fra Oslo i uken som gikk. Virker som en velholdt og fin bil, ikke ihjelkjørt osv. Akkurat slik "vi" liker det :)

Bilen ble importert i 97, gått på Østlandet. Rust har jeg kun funnet på begge forskjermene, pga dårlig opplakkeringsarbeid. Alt annet ser meget bra ut, bakluken er faktisk strøken.

Bilder fra salgsannonsen -

17_-729490630-1.jpg

17_-1667373712.jpg

17_-1812012006.jpg

Har merket at det er farlig å eie en E36 - er jo så ubeskrivelig lett å skaffe deler.

Har til nå handlet inn -

- Komplett svart alcantara vader interiør - strøkent

- Brukt M3 ratt

- Nye M3 baklykter

- Nye orginale lykter foran (type med linse)

- Ny M3 frontfanger

- Ny M3 defuser for orginal bakfanger

Må skifte hele interiøret, fordi den er orginalt grå. Mangler teppe, deksler og dashbord for å bli ferdig med det. Skal også få lakket nederste del av bakfanger, samt m-frontfangeren i uken. Trenger nye tåkelys, da de gamle var limt fast med sikaflex ;)

Planen er i bunn og grunn å få den i samme gate som M3, både utvendig og innvendig.

Har fått gått over bilen med full pakke Meguiars, så lakken fikk nytt liv.

Smeller ut noen bilder når ting har blitt lakket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pen bil, bra utgangspunkt for å gjøre bilen akkurat slik du vil ha den. Har jo kjøpt inn mye gøye greiere allerede ser jeg. Gled deg til å få i Vader'et, interiøret i bilen blir så sykt mye bedre da, det merket jeg selv.

Vi sees vel muligens på et treff her i Bergensområdet utover våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nesten alt kommet på bilen. Lakket bakfanger og kanaler selv, ble overraskende bra :S

Frontfanger leverer eg inn, den må bli bra

Trenger nye grøftelys med feste, noen som har liggende eller kan anbefale ett sted å kjøpe noe billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallpen bil ja :) så bra ut etter lakkering av bakfanger og kanaler.Du lakkerte vel ikke difussorn nei? interiøret der er knallpent syns jeg :) Litt senk å et grommere eksos nå. + felger til sommern så har du en ENDA penere bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel vært på "BMW Prosjekter" ja :)

Defuseren er såklart svart, noe annet ser ikke ut hehe.

Skal levere inn fangeren for lakk i neste uke, så kan eg knipse noen bilder med det gode kameraet, mobilbilder utgår som dere ser.

Men trenger helt klart felger, bakpotte og mulig mer senk på bilen :D

Bakrutesenker har jeg ikke helt sansen for, så den står jeg over. Blir mest sannsynlig kun denne lille lippen på bagasjelokket og de to "gt-lippene" foran på frontfangeren.

Blir ikke enig med meg selv ang felger - har ikke lyst på bbs lm replica siden det kjøpte jeg til gamlebilen min. Blir mest sannsynlig e60 m5 felger eller en av e36 m3 felgene.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...