Gå til innhold

E93 med merkelig (motor-?)problem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skulle starte bilen på ettermiddagen (den har forøvrig gått smertefritt i dagtidlig), så vibrerer hele bilen, og girkassen like så. Bilen står på 1 000 i turtall ved tomgang, og er seig på gassen ved kjøring, og akselererer meget dårlig. Det oppstår også veldig mye lugging underveis.

Ved ankomst til nåværende destinasjon merker jeg tikking ifra motoren, og hele motoren vibrerer mye mer enn normalt, i motorrommet. Jeg merket også en smellelyd, noe som kan minne om en reim som slår mot noe, som forøvrig ikke kan være tilfellet, ettersom bilen ikke har noe form for reimer.

Er det noen som har hatt liknende problem? Bilen er forholdsvis ny, og har kun gått 27 000 km.

Skrevet

1000rpm er for høyt på tomgang.. vil tippe falsk luft.. tikkingen høres skummel ut..sjekk oljenivå på motor.. har det vært veldig kaldt\ mulig froset veivhsventilasjon...få den på verksted iallefall :wink:

Skrevet

Vi sliter litt med det samme på en E60, men det er diesel. Lurer litt på om det kan vere noe av det samme som du sliter med. Kommer til å følge med her litt fremover, får ikke håpe det er noe voldsomt :roll:

Skrevet
Vi sliter litt med det samme på en E60, men det er diesel. Lurer litt på om det kan vere noe av det samme som du sliter med. Kommer til å følge med her litt fremover, får ikke håpe det er noe voldsomt :roll:

For min del håper jeg inderlig at dette er en garantisak, men jeg skal gi en oppdatering når jeg får analysen fra BMW. Jeg kunne forvente dette mot slutten av uken, fikk jeg høre.

Skrevet

heh, en dieselmotor og en bensinmotor er så forskjellige at med motorproblemer vil du med 99% sikkerhet ikke finne samme feil som på en bensin motor. det er ingen ting som er likt. selv om at symptomene kan være like. men har du med e60 sjekket fyllingsgraden i dieselpartikkelfilteret. om den prøver på en aktiv regenerering vil den øke turtallet til ca 1000 o/min og lukte litt eksos vil bli veldig varm og du kan miste efekt en stund. motorstyringen skal enre turbogeometrien slik at du skal få tilført mere effekt men det kan hende noe svikter der.? jobber med bil men ikke med bmw. kan være noe av det samme som vag.

Skrevet

heh, en dieselmotor og en bensinmotor er så forskjellige at med motorproblemer vil du med 99% sikkerhet ikke finne samme feil som på en bensin motor. det er ingen ting som er likt. selv om at symptomene kan være like. men har du med e60 sjekket fyllingsgraden i dieselpartikkelfilteret. om den prøver på en aktiv regenerering vil den øke turtallet til ca 1000 o/min og lukte litt eksos vil bli veldig varm og du kan miste efekt en stund. motorstyringen skal enre turbogeometrien slik at du skal få tilført mere effekt men det kan hende noe svikter der.? jobber med bil men ikke med bmw. kan være noe av det samme som vag.

No offence, men det er vanskelig å forstå hvis man unngår norske skriveregler, så jeg tar meg friheten til å rette opp.

En diselmotor og en bensinmotor er så forskjellige. Når det gjelder motorproblemer, kan du ha 99% sikkerhet på at det ikke er samme feil. Det trenger ikke å være likt, selv om symptomene kan være like.

Har du sjekket på E60'en at fyllingsgraden i diselpartikkelfilteret? Om den prøver på en aktiv regenerering, vil den øke turtallet til ca. 1000 o/min, og det kan lukte litt eksos. Eksosen (?) vil bli veldig varm, og du vil miste effekt over en liten periode. Motorstyringen skal enre(?) turbogeometrien, slik at du skal få tilført mer effekt, men det kan hende det er noe som svikter her.

Jeg jobber med bil, men ikke med BMW, så det kan være noe forskjell på min analyse.

Skrevet

Hvis andre skulle få det samme problemet;

det oppstår litt napping ved kjøring etter bytte, men rådet ifra BMW var å kjøre på høyere turtall, slik at denne sensoren ville automatisk stille seg inn.

• 2 weeks later...
Skrevet

Det ser ikke ut til at dette løste problemet, ettersom jeg fikk samme problem i dag.

Motorlampen lyste, og BMW tror det er noen elektroniske feil i motoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...