Termy Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Når jeg skulle starte bilen på ettermiddagen (den har forøvrig gått smertefritt i dagtidlig), så vibrerer hele bilen, og girkassen like så. Bilen står på 1 000 i turtall ved tomgang, og er seig på gassen ved kjøring, og akselererer meget dårlig. Det oppstår også veldig mye lugging underveis. Ved ankomst til nåværende destinasjon merker jeg tikking ifra motoren, og hele motoren vibrerer mye mer enn normalt, i motorrommet. Jeg merket også en smellelyd, noe som kan minne om en reim som slår mot noe, som forøvrig ikke kan være tilfellet, ettersom bilen ikke har noe form for reimer. Er det noen som har hatt liknende problem? Bilen er forholdsvis ny, og har kun gått 27 000 km.
Termy Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Skrevet Februar 9, 2010 320i, bensin. Jeg kan legge ved det ikke er fylt disel på tanken, om dette har noe liknende effekt.
gatebil76 Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 1000rpm er for høyt på tomgang.. vil tippe falsk luft.. tikkingen høres skummel ut..sjekk oljenivå på motor.. har det vært veldig kaldt\ mulig froset veivhsventilasjon...få den på verksted iallefall
Termy Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Skrevet Februar 9, 2010 Den står inne så og si hver natt, så det er neppe noe frost. Heldigvis kom nettopp NAF og hentet den!
in2you Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Vi sliter litt med det samme på en E60, men det er diesel. Lurer litt på om det kan vere noe av det samme som du sliter med. Kommer til å følge med her litt fremover, får ikke håpe det er noe voldsomt
Termy Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Skrevet Februar 9, 2010 Vi sliter litt med det samme på en E60, men det er diesel. Lurer litt på om det kan vere noe av det samme som du sliter med. Kommer til å følge med her litt fremover, får ikke håpe det er noe voldsomt For min del håper jeg inderlig at dette er en garantisak, men jeg skal gi en oppdatering når jeg får analysen fra BMW. Jeg kunne forvente dette mot slutten av uken, fikk jeg høre.
Termy Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 Jeg fikk nå beskjed om at bilen var klar til å hentes, så jeg legger ut problemårsaken i morgen, da jeg henter bilen.
Termy Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Det ble skiftet ut en sensor ved eksosen, og startplugg. Dette gikk på garantien.
Termy Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Som nevnt ovenfor, deler ble skiftet, og nå går den perfekt igjen!: ]
steinar84 Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Vi sliter litt med det samme på en E60, men det er diesel. Lurer litt på om det kan vere noe av det samme som du sliter med. Kommer til å følge med her litt fremover, får ikke håpe det er noe voldsomt heh, en dieselmotor og en bensinmotor er så forskjellige at med motorproblemer vil du med 99% sikkerhet ikke finne samme feil som på en bensin motor. det er ingen ting som er likt. selv om at symptomene kan være like. men har du med e60 sjekket fyllingsgraden i dieselpartikkelfilteret. om den prøver på en aktiv regenerering vil den øke turtallet til ca 1000 o/min og lukte litt eksos vil bli veldig varm og du kan miste efekt en stund. motorstyringen skal enre turbogeometrien slik at du skal få tilført mere effekt men det kan hende noe svikter der.? jobber med bil men ikke med bmw. kan være noe av det samme som vag.
Termy Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 heh, en dieselmotor og en bensinmotor er så forskjellige at med motorproblemer vil du med 99% sikkerhet ikke finne samme feil som på en bensin motor. det er ingen ting som er likt. selv om at symptomene kan være like. men har du med e60 sjekket fyllingsgraden i dieselpartikkelfilteret. om den prøver på en aktiv regenerering vil den øke turtallet til ca 1000 o/min og lukte litt eksos vil bli veldig varm og du kan miste efekt en stund. motorstyringen skal enre turbogeometrien slik at du skal få tilført mere effekt men det kan hende noe svikter der.? jobber med bil men ikke med bmw. kan være noe av det samme som vag. No offence, men det er vanskelig å forstå hvis man unngår norske skriveregler, så jeg tar meg friheten til å rette opp. En diselmotor og en bensinmotor er så forskjellige. Når det gjelder motorproblemer, kan du ha 99% sikkerhet på at det ikke er samme feil. Det trenger ikke å være likt, selv om symptomene kan være like.Har du sjekket på E60'en at fyllingsgraden i diselpartikkelfilteret? Om den prøver på en aktiv regenerering, vil den øke turtallet til ca. 1000 o/min, og det kan lukte litt eksos. Eksosen (?) vil bli veldig varm, og du vil miste effekt over en liten periode. Motorstyringen skal enre(?) turbogeometrien, slik at du skal få tilført mer effekt, men det kan hende det er noe som svikter her. Jeg jobber med bil, men ikke med BMW, så det kan være noe forskjell på min analyse.
Termy Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Skrevet Februar 15, 2010 Hvis andre skulle få det samme problemet; det oppstår litt napping ved kjøring etter bytte, men rådet ifra BMW var å kjøre på høyere turtall, slik at denne sensoren ville automatisk stille seg inn.
Termy Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 Det ser ikke ut til at dette løste problemet, ettersom jeg fikk samme problem i dag. Motorlampen lyste, og BMW tror det er noen elektroniske feil i motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå