Tomcandersen Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Hei, tenkte og bytte begge reimene på min 523ia 2000mod. Er det noen som har noe tips og komme med, trenger jeg noe spesialverktøy, klarer jeg og ta det fra oversiden osv..? Tenkte og ta begge når jeg var igang..
enverl Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Det er veldig enkelt. AC-reima må du kanskje ta fra undersiden. Når du demonterer reimer bør du sjekke løpe-og-strammehjul. Lagere kan være dårlig i dem (slakk og ulyd). Sjekk og om strammeren ikke sitter fast og strammer.
labbetuss Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Det er veldig enkelt. Hehe. Rett svar, men kanskje ikke så mye hjelp i det for en som aldri har gjort det før Nå er det en stund siden jeg gjorde det, så med forbehold om feil og at det kanskje er andre metoder som er enklere: Skru av plastikkdekselt mellom radiator og vifte. Skru av vifta. Tror det er 32mm mutter, DENNE ER LINKS! Bruk ei fjøl e.l. for å kile reima slik at denne ikke går rundt når du prøver å skru av vifta. Bruk en umbrako (eller var det torx?) for å dra rundt løpehjulet (det er vel et lite plastdeksel på midten av løpehjulet som må av for å komme til bolten), reima vil da slakkes og er bare å ta av. Samme med ac-reima, dra rundt løpehjulet og reima løsner. Denne må som sagt tas fra undersiden. Kan være noe knot å få av vifta, ellers en grei jobb. Lykke til. Mvh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå