Gå til innhold

Skrikelyd ved lavt turtall ved kald bil (E30)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1990 E30 318i. Bilen har begynt å lage en høyfrekvent skrikelyd når den ruller i gang. Lyden kommer forfra. Den kommer mest i førstegiret, mens den også kan forekomme i andregiret (men ikke i 3. gir osv.) men er lavere da.

Noen ide om hva det kan være? Litt vanskelig å beskrive mer... Veldig flaut...

En kar nevnte at det kan ha sammenheng med servoen, men lyden endrer seg ikke når man vrir på rattet, så det må være noe annet?

Skrevet

Har mye samme lyden, og jeg mener å ha funnet ut at det har sammenheng med viftereimen. Kan dog være automatkassen da den begynner å trenge et sårt oljeskift. men lyden kommer iallefall forfra og utifra beskrivelsen høres det ut som samme lyd :)

Skrevet
Har mye samme lyden, og jeg mener å ha funnet ut at det har sammenheng med viftereimen. Kan dog være automatkassen da den begynner å trenge et sårt oljeskift. men lyden kommer iallefall forfra og utifra beskrivelsen høres det ut som samme lyd :)

Okey, kan sjekke viftereimen.

Kommer lyden kun når du kjører?

Nja. Når jeg starter bilen har turtallet en liten tendens til å bikke under (bare en gang) vanlig tomgangsnivå. Da kommer den lyden, og forsvinner med en gang turtallet er tilbake på vanlig nivå. Også kommer lyden tibake når jeg skal begynne å rulle i gang bilen på første og andregiret.

Skrevet

Du starter opp bilen, å så gasser du bare litt i motorrommet, da hører du jo om det er viftereima eller ikke som skriker., mest sannsynlig er det den!

strammer dynamoen med 2stk 13 fastnøkkel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...