andreee Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Hei. Jeg lurer på å lage verksted utav låven min og trenger da endel info innen dette. Hvor og hva må brukes som brann sikring? Hvor tykt bør gulvet være ved bruk av løftebukk? Antar det må være helt tett? Hva er påbudt slokkerutstyr , er brannslokningsapparat ok? Litt generele spørsmål somdette. Takk på forhånd , kjekt om noen viste noe. mvh André
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Hør med han Lamek(tror eg det var) her inne,han har vel starta verksted og har tråd om dette,han veit nok sikkert litt.
oddis Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Det er verksted for næringsvirksomhet ja? Begynte å lure
oddis Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Da er det faktisk ganske fritt. Det meste kommer ann på hva forsikringspolisen på bygget sier. Svindyr forsikring på store arealer gjør at mange dessverre ikke har brannforsikring på låver. Brannslokkningsutstyr er alltid lurt å ha på et sted hvor det er lagret kjemikalier, og bruk av åpen ild (sveis).
andreee Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Ja okay, jeg ser den!. Tenkte det ville være greit å ha det brannsikkert da da jeg har en plan om å ha biler og utstyr oppe på løa så det ikke forsvinner ved evt en brann. Koster sikkert sitt med forsikring ja. Ja vil selvfølgelig anskaffe brannslokkingutstyr. Takk for svar.
Gjest Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Hvordan er gulvet oppe på låven din? med tanke på løftebukk må den ha ett flat og stabilt underlag. Regner egentlig med at du har tregulv ettersom du sier det er en "Låve".. Da kan du f.eks skaffe deg ei stor stålplate med litt tykkelse som du skrur skikkelig godt fast i gulvet. Vil anbefale deg å isolere bygget/rommet du skal bruke da det er ganske hustri å ligge ute å skru i 15 minus.. legg gips på veggene og mal hvitt. da har du grei brannbeskyttelse og ett lyst og fint verksted. Ang brannslukkerutstyr vil jeg anbefale at du ordner deg tilgang på vann i nærheten. pulverapparater er nok det også, men småbranner er ikke akkurat skjelden i bransjen og det er kjipt å ramponere hele verkstedet med pulver bare pga en bitteliten brann...
SteffenM2 Skrevet Februar 14, 2010 Skrevet Februar 14, 2010 Vi har 2 brannslokknings apparater og en brannslange som kan kobles opp om det blir nødvendig. Kan med glede anbefale fliser som underlag, dog ikke ved bukken! Industri flis, tåler MYE julig. Jeg har mista differ, girkasser og en gang falt en motor i gulvet, ble kun små merker! Det eneste utsatte stedet hvor flis gir seg er ved porten faktisk..
andreee Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Skrevet Februar 14, 2010 Tusen takk for det! Hjertelig. Alle tips og ideer hjelper til, hva som er billigst og best/mest slitesterkt. Function before fashion i garagen, fliser har jeg tenkt på men tror det hadde blitt sykt dyrt , vet det finnes en type "Garageflis" som er greit rimelig. a
SteffenM2 Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Industri flis er vel hakket dyrere igjen, men så absolutt verdt det. Flisene våres har vært dekket med lakk, tektyl, olje, ja det meste du klarer og få ned på det, og vi har ALDRI hatt noe problem med og få det strøkent igjen. Det anbefales på det beste, også ser det jo unektelig bra ut da. Jeg mener og huske at vi valgte og legge fliser i stedet for epoksy, da det hadde vært dyrere.. Men når det kommer til brannslokknings midler, så gå for all del over det minste kravet(hva enn det er), det er vel verdt og ha utstyret i orden når først uhellet er ute!
andreee Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Skrevet Februar 15, 2010 Glemte å svare her jeg!.. Det er gammelt tregulv ja, blir kjørt liten traktor oppå der nå men det er ikke bra gulv , Tenkte hvordan det hadde vært å lagt gjerne 2 dragere og noen mindre imellom så lagt gulv oppå der igjen kunne jeg lagra masse oppe da tro? Blir å isolere ja! Hvordan er gulvet oppe på låven din? med tanke på løftebukk må den ha ett flat og stabilt underlag. Regner egentlig med at du har tregulv ettersom du sier det er en "Låve".. Da kan du f.eks skaffe deg ei stor stålplate med litt tykkelse som du skrur skikkelig godt fast i gulvet.Vil anbefale deg å isolere bygget/rommet du skal bruke da det er ganske hustri å ligge ute å skru i 15 minus.. legg gips på veggene og mal hvitt. da har du grei brannbeskyttelse og ett lyst og fint verksted. Ang brannslukkerutstyr vil jeg anbefale at du ordner deg tilgang på vann i nærheten. pulverapparater er nok det også, men småbranner er ikke akkurat skjelden i bransjen og det er kjipt å ramponere hele verkstedet med pulver bare pga en bitteliten brann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå