Gå til innhold

Grunner til at det lukter brent olje inne i kupeen? (E39)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle kjøre på jobb på mandagen. Startet bilen 15 minutter før jeg dro, som jeg vanligvis pleier for å få litt temperatur på motoren. Når jeg satte meg i bilen kjente jeg en svak eim av brent olje. Kjørte ned på jobb og hørte en slags ujevn bankelyd i motorrommet hele veien ned. Merket ingenting på bilens kjøreegenskaper.

Lot bilen stå på jobb resten av uka, skal jekke opp og se under i helga. Kjente samme lukta idag når jeg startet bilen for å kjøre den inn under tak.

Hva i all verden kan dette være? Sjekket filtrene til klimaanlegget for ett par uker siden, og så ingenting unormalt. En kjapp oversikt over motorrommet viser heller ingen synlige lekkasjer.

Dukker opp en ny feil hver måned på bilen min, men denne er en av de mer mystiske...

Noen som har opplevd dette før?

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

"Tålmodig eier av en 1997 modell BMW 520IA som trives bedre på verksted enn på veien. " HAHAHA:D litt O.T men syntes dette bare var en morsom signatur:D

Skrevet

Men ang peiling av automat olje ja, er vel en peilstikke i motorm kanskje? En som ikke går på motor? mulig jeg tar feil da jeg ikke har skrudd veldig mye e39:)

Skrevet
"Tålmodig eier av en 1997 modell BMW 520IA som trives bedre på verksted enn på veien. " HAHAHA:D litt O.T men syntes dette bare var en morsom signatur:D

Hehehe, signaturen er jo morsomt ment. :) Men jeg har hatt en del rare problem med bilen de siste to årene. Er nesten litt redd for å kjøre den, vet jo liksom aldri hva den finner på. :lol: hehe

Skrevet

Tror ikke det er peilepinne på disse (jeg sa tror)

Men er to skruer i bunn av kassa,altså bilen må opp i lufta.

Den ene er tappe skrue,den andre er for nivå.

Nivå skruen ligger høyere opp en tappe skruen.

Har vært borti et annet problem med svidd oljelukt i kupe'n,og det er lekkasje fra toppdekselpakningen.

Skrevet

Ok, kan være greit og sjekke det også.

Hvordan får man sjekket nivået gjennom det øverste bolthullet?

Er det en spesiell ATF olje denne kassa bruker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...