standjo Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Skulle kjøre på jobb på mandagen. Startet bilen 15 minutter før jeg dro, som jeg vanligvis pleier for å få litt temperatur på motoren. Når jeg satte meg i bilen kjente jeg en svak eim av brent olje. Kjørte ned på jobb og hørte en slags ujevn bankelyd i motorrommet hele veien ned. Merket ingenting på bilens kjøreegenskaper. Lot bilen stå på jobb resten av uka, skal jekke opp og se under i helga. Kjente samme lukta idag når jeg startet bilen for å kjøre den inn under tak. Hva i all verden kan dette være? Sjekket filtrene til klimaanlegget for ett par uker siden, og så ingenting unormalt. En kjapp oversikt over motorrommet viser heller ingen synlige lekkasjer. Dukker opp en ny feil hver måned på bilen min, men denne er en av de mer mystiske... Noen som har opplevd dette før?
Sturlis Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Sjekket olja på girkassa? Høres ut som om det er litt tørt nedi der...
standjo Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 Jeg kan sjekke det i helga. Takker for svar. Men burde man ikke merket det på automaten om det var lite olje?
Sturlis Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Man merker det ved at det nettopp lukter svidd olje inni bilen, og at den slurer, når det virkelig er tomt
Sturlis Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Lærer alltid noe nytt vettu ^^ Men anyways, jeg ville sjekka det først...
standjo Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 For enkelhetens skyld, hvor peiler man olja på automaten? Står sikkert i Haynes boka også men. hehe
Melkvik Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 "Tålmodig eier av en 1997 modell BMW 520IA som trives bedre på verksted enn på veien. " HAHAHA:D litt O.T men syntes dette bare var en morsom signatur:D
Melkvik Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Men ang peiling av automat olje ja, er vel en peilstikke i motorm kanskje? En som ikke går på motor? mulig jeg tar feil da jeg ikke har skrudd veldig mye e39:)
standjo Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 "Tålmodig eier av en 1997 modell BMW 520IA som trives bedre på verksted enn på veien. " HAHAHA:D litt O.T men syntes dette bare var en morsom signatur:D Hehehe, signaturen er jo morsomt ment. Men jeg har hatt en del rare problem med bilen de siste to årene. Er nesten litt redd for å kjøre den, vet jo liksom aldri hva den finner på. hehe
Hoem Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 står vel på høyresiden av motoren, ganske nært torpedoveggen!
kawaman Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Tror ikke det er peilepinne på disse (jeg sa tror) Men er to skruer i bunn av kassa,altså bilen må opp i lufta. Den ene er tappe skrue,den andre er for nivå. Nivå skruen ligger høyere opp en tappe skruen. Har vært borti et annet problem med svidd oljelukt i kupe'n,og det er lekkasje fra toppdekselpakningen.
kawaman Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 kan prøve med et bilde nr 9 er tappeskrue nr 7 er for nivå
standjo Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 Ok, kan være greit og sjekke det også. Hvordan får man sjekket nivået gjennom det øverste bolthullet? Er det en spesiell ATF olje denne kassa bruker?
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Som kawaman sier,så er dette vanligvis oljelekk fra motor eller utett veivhusventilasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå