Gå til innhold

"Pulserende" coupevifte? -02 E46 320D


Anbefalte innlegg

Skrevet

Coupviften/varmeapparat viften min har begynt å "pulsere"... Virker som om det er en klaff eller noe som går opp og igjen eller noe sånt. Pulsene er for raske til at det er motoren som endrer turtall.

Noen som har vært borti tilsvarende problem?? (-02 E46 320D)

Skrevet

Samme problem her gitt. Den plustrer bare på styrke 1 og 2 hvis jeg ikke husker helt feil. Og denne plustrende lyden er ikke der konstant, men ofte. Hos meg er det slik ihvertfall. :(

Skrevet
Samme problem her gitt. Den plustrer bare på styrke 1 og 2 hvis jeg ikke husker helt feil. Og denne plustrende lyden er ikke der konstant, men ofte. Hos meg er det slik ihvertfall. :(

Min plystrer ikke... Men den "pulserer" dvs virker som den endrer turtall opp - ned - opp - ned ganske hurtig. Eller at det er et spjeld som ikke får bestemt seg.

Pulsene forsvinner hvis jeg setter vifta på maks eller feks bruker "defroster".

Altså ingen ulyder.

Skrevet

Har samme problemene med min. Plystrer og pulserer veldig når den er kald, og den ikke står på maks hastighet. Når den er varm forsvinner gjerne plystringa, men pulseringen kan være der fordet. Irriterende sak :)

Skrevet

mål ladingen din. kan være spenningsregulatoren i dynamoen, da vil spenninga pulsere fra 11-19volt kan skade dyre styreenheter om det ikke utbedres. pulserer lys og slik også eller?

Skrevet
mål ladingen din. kan være spenningsregulatoren i dynamoen, da vil spenninga pulsere fra 11-19volt kan skade dyre styreenheter om det ikke utbedres. pulserer lys og slik også eller?

Bra tips, men lys og alt annet er som normalt. Som sagt setter jeg vifta på fullt eller feks defrost går den som normalt. Trykker jeg in "Auto" på klima anlegget begynner den å pulsere igjen...

Edit: Jeg kan også nevne at problemet ikke er der hele tiden, men virker som det ofte kommer når det er kaldt ute.. Dvs -5 og nedover..

Skrevet

det er nok sluttrinnet ditt. sitter ved torpedovegg, over girkasse brønn, pass side. noe knot å få ut om ikke du har gjort det før, noen skruer som er litt vanskelige å se.

men det er sluttrinnet.. vanlig problem på e46, derfor har bmw kommet med en ny type..

lykke til :)

Skrevet
det er nok sluttrinnet ditt. sitter ved torpedovegg, over girkasse brønn, pass side. noe knot å få ut om ikke du har gjort det før, noen skruer som er litt vanskelige å se.

men det er sluttrinnet.. vanlig problem på e46, derfor har bmw kommet med en ny type..

lykke til :)

Supert, takk for tipset. Da skal jeg sjekke opp det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...