MagnusA Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Coupviften/varmeapparat viften min har begynt å "pulsere"... Virker som om det er en klaff eller noe som går opp og igjen eller noe sånt. Pulsene er for raske til at det er motoren som endrer turtall. Noen som har vært borti tilsvarende problem?? (-02 E46 320D)
sufii Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Samme problem her gitt. Den plustrer bare på styrke 1 og 2 hvis jeg ikke husker helt feil. Og denne plustrende lyden er ikke der konstant, men ofte. Hos meg er det slik ihvertfall.
MagnusA Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Samme problem her gitt. Den plustrer bare på styrke 1 og 2 hvis jeg ikke husker helt feil. Og denne plustrende lyden er ikke der konstant, men ofte. Hos meg er det slik ihvertfall. Min plystrer ikke... Men den "pulserer" dvs virker som den endrer turtall opp - ned - opp - ned ganske hurtig. Eller at det er et spjeld som ikke får bestemt seg. Pulsene forsvinner hvis jeg setter vifta på maks eller feks bruker "defroster". Altså ingen ulyder.
Fr4nk Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Har samme problemene med min. Plystrer og pulserer veldig når den er kald, og den ikke står på maks hastighet. Når den er varm forsvinner gjerne plystringa, men pulseringen kan være der fordet. Irriterende sak
steinar84 Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 mål ladingen din. kan være spenningsregulatoren i dynamoen, da vil spenninga pulsere fra 11-19volt kan skade dyre styreenheter om det ikke utbedres. pulserer lys og slik også eller?
MagnusA Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 mål ladingen din. kan være spenningsregulatoren i dynamoen, da vil spenninga pulsere fra 11-19volt kan skade dyre styreenheter om det ikke utbedres. pulserer lys og slik også eller? Bra tips, men lys og alt annet er som normalt. Som sagt setter jeg vifta på fullt eller feks defrost går den som normalt. Trykker jeg in "Auto" på klima anlegget begynner den å pulsere igjen... Edit: Jeg kan også nevne at problemet ikke er der hele tiden, men virker som det ofte kommer når det er kaldt ute.. Dvs -5 og nedover..
Gjest Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 det er nok sluttrinnet ditt. sitter ved torpedovegg, over girkasse brønn, pass side. noe knot å få ut om ikke du har gjort det før, noen skruer som er litt vanskelige å se. men det er sluttrinnet.. vanlig problem på e46, derfor har bmw kommet med en ny type.. lykke til
MagnusA Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 det er nok sluttrinnet ditt. sitter ved torpedovegg, over girkasse brønn, pass side. noe knot å få ut om ikke du har gjort det før, noen skruer som er litt vanskelige å se. men det er sluttrinnet.. vanlig problem på e46, derfor har bmw kommet med en ny type.. lykke til Supert, takk for tipset. Da skal jeg sjekke opp det.
bim Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 samme problemet på min E39...vifta pulserer noen min etter kaldstart..men går jevnt når den har gått ei stund..
-Vegard- Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 vifta på min e39 pulserte slik. Det skyldes da en defekt viftemotstand.
Fliid Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 -vegard- Sluttrinn. Vi kaller det også ofte formotstand. Men viftemotstand er slikt som gamle E30'r har : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå