maartn Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Hei Samler en tråd med diverse spørsmål her. 1. Vinduslistene på min E36 coupe er nokså slitt, så tenkte å bytte ut disse. Noen som kan være behjelpelig med hvilke lister etc. jeg trenger fra f.eks koed ? Er spesielt den takrennelisten som er slitt. 2. Noen som har sveiset på dobble stusser på M50B20 eksos? Den er nokså rund i fasongen, så jeg er redd det blir vrient med 2 enkle eisenmann stusser f.eks ? Noen som har gjort dette? 3. Automatkassa vil ikke gire ordentlig med det samme bilen har startet. Den må gå en liten stund før den girer fra 1. til 2. gir. Hva gjør dette? Må på en måte bli litt "varm" før den fungerer skikkelig. 4. Jeg har sett en guide en plass hvor noen fikset slark i hanskerommet. Jeg har ikke planer om å skru inn skruer for at den skal sitte på plass (som jeg har sett flere gjør), men å bytte noen deler i festemekanismen. Noen som har link til noe slikt? 5. Bilen lekker litt kjølevæske. Det ser ut som det kommer fra ekspansjonstanken. Dette er vel en kjent feil, og da kjøper jeg kun ekspansjonstanken og erstatter den? Må jeg ut med radiator osv. for å komme til? 6. Takpanelet har løsnet godt i bakkant, og henger litt ned. Hvordan festes dette ORGINALT? Må jeg til med lim osv, eller skal det være noe klips av noe slag? Virker som en dårlig patent. Det var alt for denne gang, håper noen orker å ta seg bryet med å svare på evnt. spørsmål dere vet. -Martin
dagerik Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 3: Rett etter oppstart, sett bilen i D, kjør opp på rundt 1500-2000 RPM, sett bilen i N i 2 sek, så bilen i D igjen. Dette kan hjelpe, gjor det på en automat jeg hade vertfall.. Selv om det ikke er av samme merke, er det verdt et forsøk!
maartn Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Det er greit nok, men jeg lurer på om det skal være slik i starten. Er det kulden som gjør det? Eller burde jeg ta et oljeskift? Hvor mye skal kassene egentlig slure i 1. gir?
maartn Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 Dårlig respons her gitt, kanskje det ble for mange spørsmål, men meningen var å ikke lage så mange poster. Det viktigste jeg lurer på nå er: Er det vanlig at ekspansjonstanken lekker? Er det vits i å prøve å bytte denne tror dere? Den lekker litt nemlig, og det drypper rett under ekspansjonstank. Har hørt noe om lekkasje i området her før. Stemmer det? Sitter å skal bestille litt deler nå nemlig.
bmwmann24 Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 bytt ut automatoljen.. det gjør underverker. Er sikkert bare en slange som ikke sitter helt om den ska på ekspansjonstanken evt rift i en slange?
maartn Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 Får se litt nærmere på det.. men ingenting er løsnet der, så den må i så fall være så morken at slangen leker. Men den har myke fine giroverføringer utenom den sluringen i 1. gir.. men du mener fortsatt at den bør byttes? Er vel dyr den olja?
gatebil76 Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 olje skift med filter i kasse. dette er et must for ikke havari\slitte lammeler. ekspansjonstank lekker i o ring. denne løses med to skruer i topp av radiator og trekkes rett opp, veldig enkelt. tips. orginalt sittter en o ring men er spor til to. kjøp to stk og du er sikker
maartn Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 Jeg kjøper ikke ny ekspansjonstank men kun o-ringene? Delenr = jatakk Skal få tatt olje/filter skifte på kassa. Er dette noe jeg fikser selv? Jeg får til alt selv så lenge jeg ikke trenger noe spesialutstyr. Men har aldri vært borte i automatkasser før.
bmwmann24 Skrevet Februar 14, 2010 Skrevet Februar 14, 2010 jeg har bytta olje på manuellkasse flere ganger.. vet ikke hvordan d er på auto. siden det er et filter der. vetke helt hvordan den sitter eller demonteres. Olje koster noen 100 lapper. filter er jeg usikker på. er tappeskrue å påfylling. Jeg brukte en gjerdepumpe(pumpe med 40cm slange" siden påfylling er på siden. hvertfall på manuell. O-ring koster vel ikke mer enn 15 kr.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå