Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde Bilen på Eu idag og fikk 6 2'ere som måtte fikses.

Bilen er forøvrig en E39 535I

Nevner de som følgende:

-Farlige sprekke i bremseslange-begge bak

-Lys i støtfanger vs foran defekt

-Stor slakk i kuler bak- ytre begge

-Overskridelse av støynivåe: oppgitt ifra fabrikkem(F) med mer enn 5db(a)

-Co>0.5% på tomgang eller utenfor fabrikantens verdiområde

-Forevises for trafikkstasjon. Senkesett ikke godkjent i vognkort.

Ang støynivå så er jeg litt usikker på hva som er feil, det var mekaniker og, men blir dette veldig dyre reperasjoner?

Takker for svar.

Skrevet

Skift begge bremseslangene

Ta ut eller skift tåkelys

Skifte kuler? bak

Lån/Skift til orginal lyddemper bak

Co: sjekk lambda/LMM - eksos

Skift eller godkjenn senkesett/fjærer

Dette koster penger om du skal sette det til et verksted! Har du Tuv papirer på senkesett?

Skrevet

Grøfteøyset foran mangler selve opphenget. så Det må settes på et nytt da.

Litt usikker på Kuler selv, står bare som nevnt i tidligere innlegg.

Senkesettet har tüv papirer, men da må jeg vel ha en firhjulskontroll og

vise til biltilsynet(utgift)

Kan både støy og CO skyldes samme problem?(lambda)

Det blir fort en del på verksted siden jeg ikke har store erfaringen, men hvor mye kan vi snakke om her?

Skrevet

Uffda, om du ikke har en plass å skru og må på verksted blir dette mange lapper. Men lambda kan du få målt om gir feil ohm, dette fikser du selv, det fort blir 3 4 tusen viss du må på verksted da, men litt usikker på din bil. Bremseslange bak burde ikke være så extremt vanskelig, så dette kan du gjøre selv, men må luftes etterpå. Lyset i støtfanger er jo ikke så vanskeli, evt, demonter og monter etter eu-en.

Senkesettet burde du tenkt på litt i forveien. så få det fikst eller få på originalt. Støynivået er vel jerne bare et rusthull i potta eller ett eller aent, som nok fint går an å fikse selv.

Skrevet

kawaman, nei! VAS! Ytre kuler har man i bakstillingen på en E39. populært kalt knirkeforing. At det er stor slakk i disse kom ikke som en overraskelse.

CO og lyd skyldes ikke det samme. Lyd er lekkasje /defekt potte / katalysator. CO, da er det noe feil i rensingen/blandingen. Katalysator kan være defekt, eller Lambda sonde kan gi feil verdier.

Skrevet

Som fliid sier kommer lydnivå av slitt eksosanlegg, evt hull og/eller lekasjer som gir fri eksos.

Om det er lekasje/hull som er skyld i det så kommer du langt med eksospasta. Det kan du tette hull med midlertidig. Men siden mekanikeren heller ikke fant feilen kan det være en eller flere deler av anlegget som er utslitt.

Tåkelyset hørtes ut som en merkelig 2'er feil å få siden det ikke er ett påbudt lys å ha, om det da ikke er så løst at det holder på å ramle av eller noe sånt da.

Senkesettet må du ha en firehulskontroll på samt TUV papirene dine. Ingen vei utenom om du ikke bytter til orginale fjærer.

Bremseslangene er greie nok å bytte, det får du til selv. Bare hold det renslig når du holder på så du ikke får støv i systemet. Du må også lufte etterpå, da kan det være greit å være to.

Yttre kuleledd er vel den store kula nr 2 på tegningen (eller evt kuleleddet i bærearmen nr 18) :

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/z/a/262.png

Skrevet

Takk for svar.

Jeg lurer på om det letteste blir og skifte bakre del av eksosen til den orginal hvis jeg får tak i det også setter jeg Eismann eksosen på igjen etterhvert. Jeg lurer på om jeg skal sette eksosen på Svendsen Eksos for å ta en grundig vask/service siden jeg ikke har særlig kunnskap her.

Jeg er litt usikker på ytre kuler bak. Trodde dette var bærekuler bak?

Med tanke på Co. Vil det være vits å kanskje kjøre bilen på en liten langtur og kjøre fluidvanish sammen med bensinfyll for å få rensket systemet?

Det er selve opphenget til grøftelyset som er helt vekke. Grunnen er at bilen er kjørt med store dekk og felg og det har medført til at skjermene har knust. Så da har alt av steiner og annet rett og slett revet med seg grøftelyset(tror jeg)

Takk for svar.

Skrevet

Hvis du har eisenmann potte nå skjønner jeg den ikke gikk gjennom. Selv om eisenmann gir en ikke for voldsom og reffinert fin lyd så gir den betydelig mer enn orginalpotta.

Har hjulpet før å kjøre motor på (husker ikke om det er dyserens eller kondensfjerner) samt å passe på at den er driftsvarm før kontrollen.

Skrevet

Kjørte på med 2 flasker med innsprutningsrens når jeg fylte isted.

Om det er forskjell veit jeg ikke, men jeg lurer på om jeg bare skal sette på org Eksos.

Annet spørsmål som kan være knyttet til dette.

Når jeg starter bilen noen ganger ser det ut til at den sliter med å finne riktig med omdreininger for å stå på tomgang. Det har hendt at den bare slukner rett etterpå. Har jeg kjørt bilen eller gitt litt på pleier den og gå utmerket på tomgang etterpå. Kan det og ha med co utslippet?

Skrevet

Tåkelyset hørtes ut som en merkelig 2'er feil å få siden det ikke er ett påbudt lys å ha, om det da ikke er så løst at det holder på å ramle av eller noe sånt da.

Tåkelys er ikke påbudt nei, men hvis det er montert på bilen så er det påbudt at de virker 8)

Og defekt lys er vel altid 2'er?

Skrevet
Annet spørsmål som kan være knyttet til dette.

Når jeg starter bilen noen ganger ser det ut til at den sliter med å finne riktig med omdreininger for å stå på tomgang. Det har hendt at den bare slukner rett etterpå. Har jeg kjørt bilen eller gitt litt på pleier den og gå utmerket på tomgang etterpå. Kan det og ha med co utslippet?

Dette samme problemet har jeg! Jeg skal på EU-kontroll om 2 dager, så er spent på om jeg også får feil på CO verdi da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...