Gå til innhold

Olje til diff E30, Rotorn smelted? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

kass olje skal jeg bruke i diffen på min 86modell E30. utn sperre.

og kor mye olje?

ikke dyr olje helst :lol:

..av og til når man har stådd en liten stund og skal kjøre så dauer biln av når man gjer gass og ikke nåkk med det så stopper den av og til helt utn vidre å varsler(på lav turtall) og 2-3 timer seinere så ville ikke biln bakke den dauer av.

noen som vet hva jeg bør skjekke?

biln bakker heller ikke normalt, turtallet går opp og ned.

hørt jeg bør skjekke vakumslangene?

noe mer?:)

Biln er en 86m E30 316 1.8 Forgasser mannskit. :)

Biln er gådd nesten 400km så man skal ikke se bort ifra motorn er slitt :( Voksen/gammelmann eid å kjørt.

vis noen kunne forklare meg hvordan man tar ut side rutene på 2dørs E30 så hadde det vært fint før man prøver seg frem

Skrevet

Har også nåt jævlig stygge ulyd vis cluch'en er ute. i gir å i fri. virker som er lager er gåend/slitt eller noe? blir høyere ulyd vis du kjører og gasser på om jeg husker rett nu

Skrevet
..av og til når man har stådd en liten stund og skal kjøre så dauer biln av når man gjer gass og ikke nåkk med det så stopper den av og til helt utn vidre å varsler(på lav turtall)

Hadde samme problemene på en '86 E30 316 1.8 selv, justerte litt på forgasseren så ble den god som ny ;) Ang. olje så aner jeg ikke noe om "billig-olje", men Castrol SAX-XJ er veldig vanlig å bruke. Du skal ha ca. en liter tror jeg, du bare fyller til det renner ut av påfyllingshullet.

Skrevet
..av og til når man har stådd en liten stund og skal kjøre så dauer biln av når man gjer gass og ikke nåkk med det så stopper den av og til helt utn vidre å varsler(på lav turtall)

Hadde samme problemene på en '86 E30 316 1.8 selv, justerte litt på forgasseren så ble den god som ny ;) Ang. olje så aner jeg ikke noe om "billig-olje", men Castrol SAX-XJ er veldig vanlig å bruke. Du skal ha ca. en liter tror jeg, du bare fyller til det renner ut av påfyllingshullet.

takk:) skal rense og justere en forgassern, har nåkk ikke blitt jort på 6-8år.

fant det jeg ser sikkert på er feiln. Rotorn har brent. vet ikke koffer da? er helt nytt fordeler lokk på.

på bilder ser du en Rød ring. hele den metal platen er borte og vidre smelted ned i plasten.

Fordeler lokken er helt fin ut forde.

lhc5kmihliyg2izcvq16.jpg

Skrevet

Beste bildene jeg klarte og ta av Rotorn min.

skulle så gjerne vite hva som kan være problemet slik jeg ikke risikerer det skjer det samme med en ny en :)

5n6qumpiwylg2vh8k6tg.jpg

xun61hou7gjrpj7o6pap.jpg

Skrevet

bump.

ingen som kan tenke seg hva som er problemet eller grunn til hvorfor rotorn har smelted slik. trur tilog med metallet har smelted vekk.

mulig for høy spenning? feil batteri? feil tennings innstilt?

vet Rotorn ble renset med elektronikk cleaner men det har skjedd for 2 månder siden minst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...