Gå til innhold

Oljelekkasje ved oljefilter? (E30)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at det er en lekkasje ved oljefilteret på e30'en min. (M20B25)

Det drypper maks et par ganger pr. døgn, har bilde av lekkasjen og mistenker at det kan være en o-ring/pakning som er ødelagt? Noen som vet? :)

Du kan se en liten oljeflekk på denne ringen, der dryppet det ned i gulvet.

igyahi.jpg

23lysjt.jpg

Skrevet
Det er en o-ring bak der ja. Hadde det samme på min, og etter jeg byttet den så ble det tett.

Visst du ser på det siste bildet, så ser du at o-ringen er knekt av?

Men hvordan byttes denne, hvor har de o-ringen?

Skrevet

Er det en enkel sak å bytte? Noe som må demonteres eller vil låseringen gå rett på plass? :)

Skrevet

Ikke noe problem og bytte. Av med låseringen, ut med lokket og inn med ny o-ring. Mulig det er litt trangt og bytte den, men det finner du fort ut av. Du kan eventuelt løsne bolten i midten og vri adapteret/ta det av for og komme bedre til.

Hvis jeg husker riktig så var det ei fjør bak lokket som kom sprettende ut når jeg tok det av, så dette kan du være obs på så du ikke mister den.

• 1 month later...
Skrevet
Det man ser er ingen knekt O-ring. Det er en låsering. Få ut denne og bytt med delenummer : 11429059338

Byttet låseringen, men lekker like mye :?

Skrevet
Takker for svar :)

du må bytte O-RINGEN,det er jo den som tetter gutt:)

dette er kjent problem på m20 motorer til 88.fra da ble desse o-ringene lagt i et bedre matreale.

pass på når du tar av låseringen å lokket at fjæren ikke spretter ut.

Skrevet

dette er kjent problem på m20 motorer til 88.fra da ble desse o-ringene lagt i et bedre matreale.

Hei gutt.

Har vært av med hele braketten, prøvde å bytte o-ringen men ikke faen om den ville passe, så det fikk jeg ikke gjort hjemme i garasjen. Men skal ta med braketten på et verksted og få fiksa det ;)

Skrevet

Hei gutt.

Har vært av med hele braketten, prøvde å bytte o-ringen men ikke faen om den ville passe, så det fikk jeg ikke gjort hjemme i garasjen. Men skal ta med braketten på et verksted og få fiksa det ;)

kanskje du har fått feil da?:) skal gå fint på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...