JonasD Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Har lagt merke til at det er en lekkasje ved oljefilteret på e30'en min. (M20B25) Det drypper maks et par ganger pr. døgn, har bilde av lekkasjen og mistenker at det kan være en o-ring/pakning som er ødelagt? Noen som vet? Du kan se en liten oljeflekk på denne ringen, der dryppet det ned i gulvet.
Bimmer327tic Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Det er en o-ring bak der ja. Hadde det samme på min, og etter jeg byttet den så ble det tett.
JonasD Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 Det er en o-ring bak der ja. Hadde det samme på min, og etter jeg byttet den så ble det tett. Visst du ser på det siste bildet, så ser du at o-ringen er knekt av? Men hvordan byttes denne, hvor har de o-ringen?
Bimmer327tic Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 O-ringen står bak det runde "lokket" i midten på bilde nr.2 som du kan se på bildet her Jeg kjøpte dette hos gs-bildeler.
JonasD Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 Er det ikke pakning på nr.3 det er snakk om her da? Den som bøyes nedover
Fliid Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Det man ser er ingen knekt O-ring. Det er en låsering. Få ut denne og bytt med delenummer : 11429059338
JonasD Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 Er det en enkel sak å bytte? Noe som må demonteres eller vil låseringen gå rett på plass?
530dE39 Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Lurer også på dette.Samme problemet på min...
Bimmer327tic Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Ikke noe problem og bytte. Av med låseringen, ut med lokket og inn med ny o-ring. Mulig det er litt trangt og bytte den, men det finner du fort ut av. Du kan eventuelt løsne bolten i midten og vri adapteret/ta det av for og komme bedre til. Hvis jeg husker riktig så var det ei fjør bak lokket som kom sprettende ut når jeg tok det av, så dette kan du være obs på så du ikke mister den.
JonasD Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 Det man ser er ingen knekt O-ring. Det er en låsering. Få ut denne og bytt med delenummer : 11429059338 Byttet låseringen, men lekker like mye
BMW__e30 Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 var vell ikke låseringen du skulle bytte... var vell o-ringen?
325i! Skrevet April 13, 2010 Skrevet April 13, 2010 Takker for svar du må bytte O-RINGEN,det er jo den som tetter gutt:) dette er kjent problem på m20 motorer til 88.fra da ble desse o-ringene lagt i et bedre matreale. pass på når du tar av låseringen å lokket at fjæren ikke spretter ut.
JonasD Skrevet April 13, 2010 Forfatter Skrevet April 13, 2010 Takker for svar du må bytte O-RINGEN,det er jo den som tetter gutt:) dette er kjent problem på m20 motorer til 88.fra da ble desse o-ringene lagt i et bedre matreale. pass på når du tar av låseringen å lokket at fjæren ikke spretter ut. Hei gutt. Har vært av med hele braketten, prøvde å bytte o-ringen men ikke faen om den ville passe, så det fikk jeg ikke gjort hjemme i garasjen. Men skal ta med braketten på et verksted og få fiksa det
325i! Skrevet April 13, 2010 Skrevet April 13, 2010 Takker for svar du må bytte O-RINGEN,det er jo den som tetter gutt:) dette er kjent problem på m20 motorer til 88.fra da ble desse o-ringene lagt i et bedre matreale. pass på når du tar av låseringen å lokket at fjæren ikke spretter ut. Hei gutt. Har vært av med hele braketten, prøvde å bytte o-ringen men ikke faen om den ville passe, så det fikk jeg ikke gjort hjemme i garasjen. Men skal ta med braketten på et verksted og få fiksa det kanskje du har fått feil da? skal gå fint på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå