Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer etterhvert å kjøpe meg en billig E30 . Da tenker jeg sånn 318i nivå. Har mest lyst på 318is eller 325i men det blir litt mer penger enn regnet. Men hvis jeg setter på grenrør, kvasskam, planer topp og åpent filter, vil jeg nærme meg 318is nivå på effekt da? 318i har rett over 100hk og 318is har 136hk. Noen sier 318is og 325i er like sprege :P

skal lage en liten gateracer :P men ikke mye effekt man skal sitte godt på veien ol

Skrevet
Vurderer etterhvert å kjøpe meg en billig E30 . Da tenker jeg sånn 318i nivå. Har mest lyst på 318is eller 325i men det blir litt mer penger enn regnet. Men hvis jeg setter på grenrør, kvasskam, planer topp og åpent filter, vil jeg nærme meg 318is nivå på effekt da? 318i har rett over 100hk og 318is har 136hk. Noen sier 318is og 325i er like sprege :P

skal lage en liten gateracer :P men ikke mye effekt man skal sitte godt på veien ol

318is går godt det i en E30. Da kan du også sette på difrensial fra 316i, den har lavere utveksling. Litt mindre toppfart, men mye bedre aks. Får deg til å holde deg litt oppe på turtall hvor all effekten er ;)

Jeg hadde 520 difrensial på min 525i e34 og det dro fra biler med 200hk. Den var det 172hk i.

Også skal jeg sette 316i difrensial på min 323i ;) Hehe. Og 323i drar fra 325 opp til 100km/t originalt.. Så det blir et tullete drag. Har en ferdig tilpasset som ligger og venter på å bli montert. Lykke til :D

Skrevet

Men 318is et litt sjeldne :P

hva med 318i med grenrør, kvasskam, planet topp og åpent filter. Og 316i diff? :P men har lyst på 25% sperre også :P går det med 316i diff med 25% sperre? Trenger jeg kun diffen da eller må jeg ha mer? :)

Skrevet

Har egenhendig sveiset "sperre" på min link over...dette er en 316 m 318 nyoverhalt motor (mener d var pitstop i moss), men som begynnte å fuske i min eie...

Sperra overlevde fint en tur på isbanekjøring :)

Ps: Pottene er sprengte...ups!

Ett ord: TURBO!

Skrevet

Er ikke mye effekt å få ut av en 1,8 liter uansett.. Og du må sviese sperre hvis du skal ha lav utveksling med sperre. Drar seg fram på vinterføre gjør det og, med sveist ;) Hehe.

Nei, skaff deg heller en brukbar 320 og få på en 316 difrensial. Ikke mye jobb å få den til å passe. Da har du E30 som drar godt, og du slipper å bruke penger og tid på å plane topp osv på en motor som aldri vil gå hardt - uansett. Uten turbo vel og merke.

Skrevet

Men hva med 318i med 318is motor, 316i diff, grenrør og åpent filter? Vil det gå greit? ;) skal ha stab stag både foran og bak. Også gjøre den litt sportslig inni med nytt ratt , nye stoler og litt målere :)

har litt planer klare for å si det sånn :P

Skrevet

Hester er ikke alt. Du angrer om du ikke kjøper IS eller E30 med sekser motor. Har hatt en 316, den motoren som stod i ble fort byttet til fordel for en to liter. Folk sier 325i og 318is går likt pga. vekten som en sekser har i fohold til en firer. E30'n er betydelig lettere i fronten med en firer under panseret. En 318 med IS motor er dermed ikke noe dårlig valg, men selvfølgelig oppfordrer jeg til å godkjenne dette : )

Eller så kan du bare kjøpe en Is uten å gjøre store forandringer, bare nyte den. : )

Uten modifikasjoner så går en IS greit.

Personlig syntes jeg en E30 trives best med en rekke sekser.

Skrevet

er bare vanskelig å finne en orginal 318is, er det jeg har mest lyst på :)

og hvis man først finner en så koster de litt også :P

men har sett plasser de selger 318is motor med alt av ombygging som trenger for 10tusen.

men får man godkjent foreksempek 318i med 318is motor og 320i/325i understell? :)

Skrevet

SSSSSSSSssssssssssss!

Hadde ikke brydd meg om s i vognkortet da jeg syntes de er bilsvaksynte! Er så forskjellige svar en får hos dem, og alskens dokumenter som MÅ være der! Hadde sikkert fått ja og nei ettersom du har snakketøyet i orden eller ikke, og siden det er snakk om forbedringer eller "like" deler hadde jeg driti i det... Tipper det 25% mer effekt og du skal være pirkete hadde jeg vurdert det!

Skrevet

alu, vi skal selvfølgelig ikke oppfordre til å gjøre noe ulovlig. BMW91, da ville jeg bare spart litt ekstra : ) Hvis en org 318is er det du vil ha, så får du nok det til om du vil : )

Skrevet

Får se å jeg finner :) tenkte å kjøpe det som side bil men kan være jeg selger bilen jeg har nå også kjøpe meg en e36 med litt motor i :) tiden vil vise :)

men takket for alle svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...