Gå til innhold

M5 e39 passer dette til andre modeller?

Anbefalte innlegg

Skrevet
passer nok i din det. Eneste er vel da oljetemp og den sensoren som regulerer temperatur/fargeløpet på turtall.. Den fungerer vel kanskje ikke.

Ja ok, ja jeg har jo forbruksmåleren der hvor olje temp indikatoren er :| Dette er vell ikke let å bygge om? Den indikatoren for fargeløpet, har den sensor fra motor eller følger den turteller nåla?

Jeg har jo også tomatkasse og den har egen gir indikator i instrumentet, men den mister jeg, men det er ikke så farlig :wink: Men resten av lysene i instrumentet som abs, oljetrykk osv stemmer vell? Blei mange spørsmål, men til slutt, passer kontaktene?

Håper noen kan svare på dei fleste spørsmålene mine :D

Skrevet
Kontaktene skal passe rett i ja. Dette er vel utprøvd i US & A og pdd er det ingen som har klart å få det til å fungere som det skal uten m5 ledningsnettet.

Ok, takker så mye for svar :D Tror jeg klare meg med det orginale istrumentet da, eller kjøpe hos hartge eller AC Schnitzer skal jeg ha noe spesiellt :)

Skrevet
Kontaktene skal passe rett i ja. Dette er vel utprøvd i US & A og pdd er det ingen som har klart å få det til å fungere som det skal uten m5 ledningsnettet.

Da er vel jeg den første i verden da? :D Har dette montert i min 528. Kontaktene passer rett over. Lysene til aut er faktisk i M5 instrumentet. Farge skalaen på turtelleren står konstant på det som er aktuelt for min motor. Dro bare til ett BMW verksted som leste dataene ut av det instrumentet jeg hadde,byttet instrument og la dette inn på M5 instrumentet. Eneste jeg mangler er olje temp. Men dette har schmiedmann i danmark ferdig ombyggingskit for. Man må ikke sette i M5 instrument uten å få omprogramert i samme slengen. Da virker hverken speedometet ,ABS bremser eller antispinn, turtelleren blir og gal siden M5 er 8syl. Skal passe på alle modeller fra 528 og oppover.

h3bhr94yynq3nnvjm0xr.jpg

Skrevet

Hvis fargeskalaen står konstant og ikke er dynamisk som den er på M5, så skjønner egentlig ikke jeg poenget med å gå til innkjøp av noe sånt.

Men det er nå bare min mening.

Hadde man klart å få den dynamisk så blir det mer interissant.

Skrevet

Da er vel jeg den første i verden da? :D Har dette montert i min 528. Kontaktene passer rett over. Lysene til aut er faktisk i M5 instrumentet. Farge skalaen på turtelleren står konstant på det som er aktuelt for min motor. Dro bare til ett BMW verksted som leste dataene ut av det instrumentet jeg hadde,byttet instrument og la dette inn på M5 instrumentet. Eneste jeg mangler er olje temp. Men dette har schmiedmann i danmark ferdig ombyggingskit for. Man må ikke sette i M5 instrument uten å få omprogramert i samme slengen. Da virker hverken speedometet ,ABS bremser eller antispinn, turtelleren blir og gal siden M5 er 8syl. Skal passe på alle modeller fra 528 og oppover.

h3bhr94yynq3nnvjm0xr.jpg

Det vil si at lysene til turtelleren lyser hele tiden eller ikke i det hele tatt?

Må jeg omprogramere instrumentet når jeg har V8? (Har 540ia)

Skrevet

h3bhr94yynq3nnvjm0xr.jpg

Det vil si at lysene til turtelleren lyser hele tiden eller ikke i det hele tatt?

Må jeg omprogramere instrumentet når jeg har V8? (Har 540ia)

I min bil lyser de konstant ved 6500rpm som er turtallsperren på min motor. Er ikke sikker på om du må omprogramere når du har V8 fra før. Er jo bare å prøve :D

Skrevet
Har du link til det ombyggingsettet for olje temp. Finner det ikke på schmeideman :s

Er lenge siden jeg så det, Men har pratet med dem på tlf om dette, og det var ikke noe problem. Er bare en giver til motoren og en ledning til instrumentet.

Skrevet
Har du link til det ombyggingsettet for olje temp. Finner det ikke på schmeideman :s

Er lenge siden jeg så det, Men har pratet med dem på tlf om dette, og det var ikke noe problem. Er bare en giver til motoren og en ledning til instrumentet.

Ok, da skal jeg kontakte de :D Takker for mange gode svar !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...