aottesen Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Er i ferd med å kjøpe en 2007-mod 118d, hvor det medfølger 2 års bruktbilgaranti. Dette høres jo helt fantastisk ut, men jeg hører forskjellige ting hele veien. -Selger forteller meg at denne garantien kan brukes på hvilket som helst verksted -Ingen jeg kjenner har hørt om bruktbilgaranti som kan brukes hos andre enn hvor bilen er solgt. Bilen er ny i Norge, kan dette være noe BMW leverer med? Noen som har erfaringer med forskjellige typer bruktbilgaranti? Isåfall, hvor omfattende er denne garantien? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 hvem er leverandør av garantien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 If har vell en type bruktbilsgaranti? Mener på en kompis av meg hadde noe slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 om du har garantibeviset. viser du det og avtaler på forrhånd med det verkstedet du skal bruke. så sende de faktura på arbeidet til firmaet som leverer garantien. dette er en ekstern tjeneste som mange kjøper med til sine bruktbiler. fungerer helt greit. men verksteden liker å vite om dette før du står i skranken å skal hente ut bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2010 Jeg er ikke sikker på hvem som leverer avtalen. Men, hva skjer dersom firmaet som selger bilen går konkurrs før to år er gått, sitter jeg igjen med en ubrukelig avtale da, eller går det på et eksternt firma? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 er det konkurs er det jo konkurs.. Et selskap som leverer god garanti er Fragus. Dette er vel igjennom Elcon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2010 er det konkurs er det jo konkurs.. Joda, men oddsen for at en bilselger går konkurrs (..i disse tider) er gjerne større enn f.eks sjansen for at Elcon går dukken.. Jeg skal finne ut hvem som står for garantien. Ikke at det betyr allverden, men det er jo en god grunn til å kjøpe en bil som har gått 70.000 dersom de kan garantere for at den kommer til å gå i minimum to år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 er det konkurs er det jo konkurs.. Joda, men oddsen for at en bilselger går konkurrs (..i disse tider) er gjerne større enn f.eks sjansen for at Elcon går dukken.. Jeg skal finne ut hvem som står for garantien. Ikke at det betyr allverden, men det er jo en god grunn til å kjøpe en bil som har gått 70.000 dersom de kan garantere for at den kommer til å gå i minimum to år. det er sant Sjekk også hvilke dekninger den har. Ellers kan man jo også tegne en utvidet bilforsikring. De har jo dekninger på motor, girkasse, styringselektronikk m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2010 Den er levert med garanti fra Norsk Bruktbilgaranti AS. Så regner med det er bra greier Bilkjøp blir det nå uansett i morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Eller så er det jo bare å benytte seg av forbrukerkjøpsloven ,og reklamere i 5 år på bruktbilen da . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå