Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har faktisk hatt min første positive telefon samtale med statensvegvesen i dag, og de stiller seg positive til og godkjenne min 90mod motor i min 92mod bil.. Det jeg trenger nå er dokumentasjon på at denne motoren faktisk er min, hvor den kommer ifra, og hvem jeg kjøpte den av.

Problemet her nå, er jo selfølgelig at motoren sitter jo i bilen alerede, så jeg må lure til meg noe greier mdt. godkjenning, så de ikke finner ut at bilen alerede er ombygd.

Finnes det noen nettside hvor jeg kan skrive inn motornummeret, og da vil få opp understells nummeret? Eller må dette gjøres hos BMW?

Og, er det noen vesentlige forskjeller på E36 320i understell, i forhold til 325i?

Takk for svar!

Skrevet

understellet er vel kraftigere på 325'en, mener jeg å huske.

Bærearmer, fjærer, dempere,bremser, mulig også traversen.

Motor ID har jeg aldri vært borti før men DET må vel noen her ikke vite en del om ;)

Skrevet

Angående motordokumentasjon, så er kopi av kjøpskontrakt med vedkommende motor ble kjøpt fra, eller en kopi av vognkortet til bilen motoren kommer ifra bra.

Ofte kan dette være litt vanskelig å få til i etterkant... Jeg trenger neppe si at det finnes "andre måter" å ordne dokumentasjon på også :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...